Dengan Wajah Yang Cukup S4yu, Shuib Minta Maafkan KsaIahan lsteri Dan HaIalkan Makan Minum

PeIawak Shuib terus positif isterinya, Siti Sarah, 37, yang kini kritikal selepas dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (lCU) Hspital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) akibat tahap oksig.en menurun, hari ini, akan pulih.

SusuIan itu, Siti Sarah terpaksa ditidvrkan selain pembed4han mengeluarkan bayi dalam kndungan.

Pnyanyi yang popular dengan lagu Kesetiaan itu selamat meIahirkan bayi lelaki yang dinamakan Ayash Affan.

Sementara itu, bercakap pada majlis bacaan Yasin dan doa selamat untuk Siti Sarah secara maya anjuran Indigital Music, Shuib melahirkan keyakinan isterinya akan pulang ke rumah mereka selepas ini.

” Syukur ya Allah kerana hantar orang yang baik kepada saya sekarang. Terima kasih banyak-banyak kerana meluangkan masa.

” Insya-Allah saya cukup yakin isteri saya kuat. Saya cukup yakin dia akan balik ke rumah. Anak-anak semua mendoakan dia.

” Insya-Allah semoga dengan bacaan Yasin malam ini harap-harap Allah angkat doa kita semua dah insyaAllah Sarah akan sihat,” kata Shuib.

Menurut Shuib, selepas bacaan Yasin dan doa yang dipimpin oleh Ustaz Ahmad Salahuddin Harun itu, dia semakin terbuka dan okay.

” 10 tahun kenal Sarah, dialah yang mendewasakan saya. Kejayaan saya juga kerana doa dia. Saya mohon maafkan segala salah dan silapnya. Halalkan makan minumnya.

” Insya-Allah. Saya yakin dia akan balik. Saya yakin dia akan sihat. Semoga dengan memaafkan dia ini akan memudahkan perjalanannya.

” Saya sangat berlapang dada untuk malam ini untuk segala doa,” katanya.

Reda dengan ketentuan Ilahi

Shuib berkata, dia juga reda dengan ujian Allah SWT.

” Saya yakin setiap ujian yang saya lalui ada kebaikan di depannya. Saya dah lalui pelbagai ujian dengan dia. Tapi malam ini bila semua orang ada, ia buka mata dan hati saya untuk lebih reda untuk terima apa saja akan jadi.

” Saya cukup yakin. Walau pun tidak baik, itu adalah yang paling baik Allah nak bagi untuk saya dan keluarga saya,” katanya.

Dalam masa sama, Shuib berkata apa pun yang terjadi, dia yakin Allah mahu memberikannya perkara yang lebih baik.

” Allah nak ajar saya. Saya mohon kalau boleh setiapkali solat doakan Sarah sampai bila-bila,” katanya.

Sementara itu majlis bacaan Yassin malam ini turut disertai oleh Datuk Dr Mohd Fadzillah Kamsah serta rakan-rakan artis antaranya Lah Ahmad, Bob Yusof dan Liza Hanim.

Terdahulu menerusi satu hantaran di Instagram, Shuib meminta orang ramai untuk terus mendoakan isterinya.

” Mohon terus mendoakan Siti Sarah kerana dia masih belum sedarkan diri. Terima kasih semua, semoga kita semua dipermudahkan urusan..”

Demikian perkongsian terbaru dimuat naik oleh pelawak terkenal, Shuib Sepahtu mengenai keadaan semasa isterinya, penyanyi Siti Sarah Raissuddin.

Malah selepas selamat melahirkan bayi lelaki pada pukul 5 petang tadi, penyanyi Siti Sarah yang dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (lCU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), di sini, dilaporkan berada dalam keadaan krit1kal.

Perkara tersebut dimaklumkan sendiri oleh suaminya, Shuib menerusi satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagram miliknya.

” Alhamudillah, jam 4 lebih bayi berjaya dikeluarkan dan keadaan bayi alhamdulillah baik tapi perlukan alat bantuan pernafasan kerana lahir pra matang. Cuma, keadaan Sarah agak krit1kal.

” Saya sekeluarga mohon semua teruskan doa untuk Siti Sarah.

” Juga kita doakan semoga sesiapa saja yang sedang bertarung nyawa dengan C0V!D.l9 dipermudahkan urusan,” katanya.

Sebelumnya, penyanyi lagu Kesetiaan yang hamil lapan bulan itu terpaksa melalui proses pembdahan bagi mengeluarkan bayi dalam kndungan bagi mengelakkan keadaan menjadi lebih beris1ko.

Pagi tadi, Sarah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (lCU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) selepas dikejarkan ke hospital sama petang semalam.

Sumber:hmetr0

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: https://www.asiakini.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*