Akhirnya Wanita Ini Tampil Cerita Perkara Sebenar Selepas Dftnah Sihr Anak Saudara

Sebelum ini, tular di media sosial di mana seorang wanita berkongsi kisah du.ka dua orang anaknya yang s4kit dipercayai terkena bu4tan sih.ir. Bahkan, pelbagai alternatif yang dilakukan oleh wanita ini dalam memastikan anaknya kembali sem.buh seperti sedia kala. Perkongsian tersebut secara tidak langsung, meraih simp4ti daripada orang ramai yang turut prihatin dengan apa yang telah menimpa mereka sekeluarga.

Bagaimanapun, menerusi raw4tan terbaru yang dilakukan oleh wanita itu, seorang lelaki yang juga merupakan perawat mengatakan anaknya terkena sih.ir yang ‘dihantar’ dari kalangan ahli keluarga sendiri. Dakwaan itu mengundang rasa kur4ng senang dalam kalangan keluarga memandangkan ianya fitn4h.

D4kwa diri & suami difitn4h

Akhirnya Wanita Ini Tampil Cerita Perkara Sebenar Selepas Dftnah Sihr Anak Saudara

Bagi menjawab persoalan netizen, seorang wanita dikenali sebagai Rohayu Ramli, yang juga merupakan adik kepada wanita yang ditimpa musib4h anak terkena bu4tan orang itu tampil berkongsi ‘kisah sebenar’ bagi membersi.hkan nama mereka. Jelasnya, tudu.han tersebut merupakan satu fitn4h.

Budak yang telah dir4suk tu menyebut nama suami saya sendiri dengan jelas melalui video record. Setelah saya tahu suami saya dit.uduh saya sampaikan perkara ni kepada dia. Lepas dapat tahu daripada saya, dia men4ngis dan saya sendiri pun men4ngis sebab kitorang tak sangka keluarga sendiri sanggup untuk menu.duh kami tud.uh melulu tanpa b.ukti apa-apa.

Ujar wanita itu lagi, selepas mendapat tahu nama suaminya menjadi individu yang bertanggungjawab akan s.ihir tersebut dia mengambil keputusan untuk membuat panggilan kepada kakaknya namun, kakaknya dipercayai tidak mahu berbincang dan pelawaan untuk datang ke rumahnya juga ditolak..

Apa yang diorang nak sampai sanggup tu.duh kami? Adakah dia pernah tengok kami memuj4 apa-apa ka? Atau pun dia datang rumah saya dan terjumpa apa-apa sehinggakan boleh menu.duh saya.

Buat lap0ran polis

Akhirnya Wanita Ini Tampil Cerita Perkara Sebenar Selepas Dftnah Sihr Anak Saudara

Susulan daripada itu, wanita ini mengambil keputusan untuk membuat laporan polis berikutan nama suaminya yang dipercayai telah tercem4r. Pada mulanya, wanita ini hanya mahukan kedua-dua pihak berbincang secara baik namun, tiada sebarang kerjasama yang diberikan oleh individu berkenaan.

Sebab suami saya ni penjawat awam. Saya perlu jaga, bila video menyebut nama dia tersebar bermaksud dia akan boleh menanggung m4lu. Sampailah saya hil4ng s4bar terpaksa buat report polis dan telah mengambil kata setuju dengan suami saya untuk s4man m4lu.

Kasih4n terhadap apa yang berlaku kepada kedua-dua anak saudaranya itu, Rohayu menjelaskan dia pernah memberikan b4ntuan mendapatkan dana bagi meraw4t mereka. Tambah Rohayu, dia sangat mengenali anak saudaranya dan mungkin mengalami ga4ngguan em0si.

Saya tahu anak dia yang nombor tiga dan nombor empat sememangnya s4kit. Anak dia memang betul-betul s4kit, anak dia itu memerlukan b4ntuan dan saya pernah tolong dia dapatkan bantu4n dan dana iaitu memanjangkan isu ini kepada page-page dan akhbar. Saya tolong sampai dapat bantuan daripada semua pihak.

Minta ustaz hantar semula s.ihir

Bercerita mengenai video tvlar memaparkan gambar dirinya yang telah digunakan oleh seorang peraw4t untuk ‘mengh4ntar’ semula s.ihir, Rohayu berkata reda jika itu cara terbaik untuk membuktikan kebenaran.

Sebab saya pernah c4bar dia cakap kalau betul barang ini suami saya hantar, hantar balik saya sanggup untuk memut.uskan hubungan suami isteri. Dah dia j4hat sangat biar, saya sanggup bercer4i. Begitu sekali, saya nak perjuangkan dan menafikan sekeras-kerasnya kami tak buat.

Yang ini saya dapat daripada pengakuan ustaz itu sendirilah. Ok setelah selesai perubatan anak dia, Wes (per4wat lain) menjumpai sebuah beg berwarna koko dan dalam tu ada gambar saya dengan suami yang banyak dengan dah dic.ucuk j5rum.

Wanita ini juga menjelaskan, walaupun difitnah sedemikian rupa namun, dia sudah pun memaafkan individu tersebut dan menyerahkannya perkara ini kepada pihak polis bagi tindakan selanjutnya. Suaminya juga telah memaafkan individu terbabit sambil meninggalkan pesanan kepada keluarga itu untuk muhasabah diri.

Akhirnya Wanita Ini Tampil Cerita Perkara Sebenar Selepas Dftnah Sihr Anak Saudara

Ibu buntu dua anak derit4 disihi.r, dirasuk panjat dinding sampai kena ikat

Terdahulu Seorang ibu melalui dugaan terbesar dalam hidup apabila dua orang anaknya, Aliya Mysara (Adik) dan Azri Daniel (Acik) dipercayai terkena ‘buatan’ individu yang tidak bertanggungjawab.

Menerusi perkongsian di laman Facebook, Rozita Ramli memuat naik kisah mengenai anak-anaknya yang menderita hampir separuh ny4wa sekali gus memohon doa orang ramai agar dua beradik tersebut diberikan kesembuhan.

Difahamkan, anaknya Aliya berkelakuan pelik dan bertindak di luar jangkaan seperti merangkak dan memanjat dinding rumah selain ‘mer4cau’ akibat dir4suk dalam kejadian dipercayai di rumah mereka di Kota Bharu, Kelantan.

“Ya Allah hantarkanlah hambamu yang boleh membantu keluargaku yang dalam kesusahan..kerana aku tak mampu lagi untuk menerima segala ujian darimu 1 demi 1 ujian yang aku telah terima.

“Sama2 pakat bantu Kak Gee mencari seorang ustaz yang mampu pulihkan Alya,” tulis Rozita yang mesra dipanggil Kak Gee.
Manakala bagi Azri pula selain disihir, difahamkan remaja berusia 17 tahun itu turut mengalami m4salah buah pingg4ng kr0nik dan memerlukan raw4tan rapi di sebuah hospital yang dijaga oleh bapanya.

“Doktor pun hairan dgn keadaan Azri, suruh buat perubatan Islam sebab pelik sangat. Sekarang duit pun diperlukan dan bantuan prub4tan b4tin pun diperlukan …

“Kos perubatan hospital pun tinggi sgt perlukan duit nak kerja pun tak boleh,” kata Rozita.
Menurut Rozita, kejadian tersebut adalah ‘realiti’ dan percaya bahawa ia angkara khi4nat oleh individu tertentu yang tergamak melakukan perbu4tan terk.utuk itu demi melihat orang lain menderit.a.

Kebenaran ada, jangan lupa semua tu!

Akhirnya Wanita Ini Tampil Cerita Perkara Sebenar Selepas Dftnah Sihr Anak Saudara

Sumber: Rohayu Ramli, obulan

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://asaskehidupan.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*