Zizan Akhirnya Beri Jawapan Ini Selepas Dirinya Ditanya Siapa Pelawak Yang Ditngkap

Pelakon dan pelawak, Zizan Razak memberitahu, dia tidak akan mendedahkan identiti rakan pelawak yang disiasat berhubung kes pemerd4gangan manusia bagi menutup a!b individu tersebut.

Katanya, sejak beberapa hari lalu, dirinya dihujani pertanyaan berkenaan identiti sebenar pelawak yang disiasat itu, termasuklah melalui mesej secara terus (direct message) di laman sosial Instagram.

“Ada yang mesej saya secara peribadi tanya siapa (pelawak) yang terlibat, tetapi saya memang tidak tahu.

“Saya pun terkejut dengan apa yang dilaporkan dan malam baru saya semak mesej serta Google berkenaan isu tersebut. Saya pun tanya orang dan orang lain pula tanya pada saya,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas program sumbangan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) di Zoo Melaka, Ayer Keroh di sini hari ini.

Baru-baru ini, seorang pelawak dit4han di sebuah hotel di Kuala Pilah, Negeri Sembilan bagi membantu siasatan berhubung kes pemerd4gangan manusia.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintenden Amran Mohd. Ghani berkata, lelaki berusia 40-an berkenaan diberkas dalam serbvan Op Pintas yang dilakukan pada pukul 10 pagi oleh Bahagian Siasatan Jenayah (BSJ) daerah selepas hasil risikan dan maklumat pihak polis.

Mengulas lanjut, Zizan berkata, sekalipun mengetahui identiti pelawak terlibat, dia memilih untuk ‘menutup mulut’ bagi menjaga a!b rakannya.

“Pada saya, kalau saya tahu pun saya lebih memilih untuk menutup a!b. Jadi, pada saya, sesiapa sahaja yang berada di tempat itu, pandai-pandailah selesaikan masalah itu.

“Saya harapkan yang baik-baiklah untuk rakan-rakan pelawak ini,” katanya.

Terdahulu, selepas peIawak Tauke (Jambu) menafikan dirinya individu yang ditaha.n kerana disyaki terlibat dalam kes pemerd4.gangan wnita atas tujuan s3k.s, rakan selebriti dalam arena lawak iaitu ShahroI Shiro pula menerima tempias.

Turut menolak dkwaan tersebut, ShahroI atau nama sebenarnya ShahroI Azizie Azmi, 37, meminta artis yang berkenaan tampil menjelaskan keadaan sebenar bagi membersihkan nama peIawak-peIawak lain.

” Orang ramai ingat saya sebab kumpulan Shiro pernah jadi naib juara juga, sepatutnya ntizen kalau nak tahu mereka kena cari lagi siapa bekas-bekas naib juara program itu.

” Malah individu berkenaan juga perlu tampil beri kenyataan bahawa dia ditaha.n untuk bantu s1asatan..

” Setidak-tidaknya orang tidaklah buat temb4kan ramb4ng teka peIawak itu saya dan beberapa nama peIawak lain pun disebut ntizen seperti Mamat Sepah, Ali Puteh dan Shuk Sahar.

” Kawan-kawan peIawak lain semua terkena, tak adil… kalau dia bagi kenyataan mengaku ditaha.n untuk membantu s1asatan pun dah boleh menjernihkan keadaan.

” Saya bukanlah nak salahkan dia sebab setiap orang ada do.sa masing-masing.

” Tapi dengan cara macam itu sahaja ntizen tidak akan tvnding jari kepada peIawak lain, itu sahaja caranya,” katanya ketika dihubungi mStar.

Menerusi laporan mStar pada Selasa, seorang peIawak yang popular menerusi program Maharaja Lawak Mega direman empat hari bagi membantu siasatan poIis atas dkwaan kes pemerd4.gangan mnusia.

Suspk ditaha.n di sebuah hotel di Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada Ahad.

Dalam srbuan itu, poIis turut menyelamatkan seorang wnita berketurunan MeIanau daripada menjadi mngsa pemerd4.gangan orang.

Namun selepas tiga hari ditaha.n, peIawak berusia 40-an itu akhirnya dibebaskan dengan jaminan poIis pada Selasa.

Sumber : Utusan Online

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://asaskehidupan.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*