Didie Alias Tr4uma, Hil4ng 5 Ahli Keluarga Akibat C0v!d.19

Kehil.angan lima ahli keluarga akibat C.OVID-19 dalam tempoh singkat memberi kesan emosi kepada pelakon, pelawak dan pengacara, Didie Alias.

Masih t.rauma dan sedih dengan nasib malang menimpa insan tersayang, Didie atau nama sebenar, Fadzilah Mohd @ Ali, 49, mengaku semakin par.anoid dengan situasi penularan pandemik C.OVID-19 sekarang.

Foto: IG

“Saya rasa terkesan apabila satu demi satu anggota keluarga pergi a.kibat C.OVID-19. Bermula dengan ibu saudara iaitu adik bongsu sebelah emak.

“Kemudian diikuti nenek saudara, bekas abang ipar dan dua sepupu yang membesar bersama-sama. Luluh rasa hati apabila hanya mampu melihat je.nazah mereka yang sudah siap dikapan melalui video yang dikirim.

“Semakin hari, vi.rus ini semakin hampir dengan kita apabila anggota keluarga sendiri menjadi m.angsa,” katanya kepada BH Online.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Didie Alias (@ladydidiemsia)

 

Tidak sanggup situasi sama berulang atau menimpa orang lain, Didie memohon semua pihak agar sentiasa menjaga kesihatan diri dengan mengamalkan prosedur operasi standard (SOP).

“Antara m.angsa adalah insan yang rapat dengan saya. Bayangkan, kami sudah lama tidak berjumpa dan bagaimana perasaan apabila tiba-tiba dikhabarkan mereka sudah men.inggal dunia.

“C.OVID-19 bukanlah sesuatu rekaan. Harapan saya semua orang dapat melaksanakan tanggungjawab masing-masing agar pen.ularan w.abak ini dapat dikekang,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Didie Alias (@ladydidiemsia)

Dalam perkembangan berkaitan, pelakon yang terkenal dengan watak ant.agonis itu turut meluahkan kebimbangan peningk.atan kes positif C.OVID-19.

“Emak saya kini berada di Melaka bersama adik. Apabila dapat tahu ada kejadian positif C.OVID-19 di kawasan berhampiran, saya jadi t.akut dan berkali-kali berpesan agar tidak keluar rumah dan menjaga kebersihan.

“Dalam keadaan sekarang, kita kena sentiasa jaga diri. Tidak lama lagi, iaitu selepas mendapat s.untikan kedua v.aksin C.OVID-19, saya akan kembali ke lokasi drama Cukup D.erita Itu untuk menyambung penggambaran.

‘Kalau ikutkan perasaan memanglah t.akut untuk bekerja terutama apabila angka kes makin meningkat. Tetapi sudah namanya kerja, kenalah buat.

“Cuma saya kena ambil langkah keselamatan yang lebih dan sentiasa patuh kepada SOP,” katanya yang mula dikenali menerusi filem Kanta Serigala dan Boss ini. -CARI

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Berita Harian via cari

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*