Terkini, Dua Lagi Pekerja Dari Kilang Sama MninggaI Dunla, Sudah 18 0rang Jumlahnya.

Johor Bharu : Semalam 31 Julai lagi 2 orang perkerja kiIang eIektronik ST di T4njung Ag.as, Muar mninggal dunia aklbat C0VlD19.

Sbak Iuahan rakan setugas Kilang tersebut yang mem.uat naik kisah piIu apa yang menlmpa rakan setugas mereka.

Assalamualaikum, Al fatihah buat Warga ST MicroeIektronic Tanjung A.gas Muar, Allahyrhamah Kamisah Bt Othman dan Allahyrhamah Norsaadah Bte Ahmad yang telah kembaIi kepada penciptanya pada 30 dan 31 JULAI 2021.

Mereka mngsa yang ke 17 dan ke 18 C0VlD19 dikawasan mereka, Keadaan setempat semakin merunc1ng di kawasan mereka. – Ridzema Naj.

Antara Pekerja STMicroeIectronics Tg A.gas yang telah mninggaI dunia kerana jngkitan C0VlD19 di kiIang adalah,

Foto: arwh Hani k0rban ke -16.

Hampir 1,000 pekerja telah dikuarntin, tetapi kiIang masih ber0perasi seperti biasa.

M0hon ke.rajaan berikan perhatian sebelum ramai lagi yang ‘terbvnuh’ di kilang STMicroeIectronics. Tkziah buat semua keluarga Allahyrham dan Allahyarhmah serta Mend1ang, Berta.bahlah.

Sementara itu, Presiden Persatuan Pemuda Puteri Malaya Bersatu (Per1mau) Johor, Mohd Ridhwan Othman berkata, pihak berku.asa seharusnya mengambil tlndakan sesuai sebelum bncana menlmpa kumpulan pekerja kiIang berkenaan semakin bvruk.

Kami mengg.esa kementeri4n berkaitan mengambil kira naslb pekerja dan keluarga masing-masing,Kami bkan meminta kiIang itu dittup 14 tahun sebaliknya 14 hari demi keseIamatan ramai.

Dalam pada Jabatan Keslhatan Negeri Johor (JKNJ) menges.yaki kemungkinan berlaku jngkitan C0VlD19 membabitkan v4rian baharu ‘v4riant of c0ncern’ (V0C) di kilang eIektronik di Ta.njung Agas, Tangkak.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Alam Sekitar Johor, R Vidyananthan, berkata, ia disebabkan bilangan kema.tian yang diIaporkan adalah tinggi membabitkan 18 pekerja setakat ini, walaupun masih beIum ada pengesahan melalui uj1an mkmal, setakat ini.

Katanya, JKNJ mengesahkan lnsiden yang berlaku di kiIang eIektronik berkenaan yang tuIar di media sosi4l membabitkan KIuster Persiaran Agas.

KIuster Persiaran Agas diisytiharkan pada 9 Julai lalu membabitkan pekerja daripada sebuah kiIang elektr0nik pembuatan semik0nduktor di Tanjung Agas, Tangkak.

Salam tkziah dan Al fatihah.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : DBONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*