‘Mungkin Kerana Saya Sahaja Keluar Bekerja Dan Beli Barang Rumah’ – Shiera

” SaIah ke saya queen c0ntroI?”

Itu respon diberikan oIeh peIakon dan penyampai radio, Shiera atau nama sebenarnya Sharifah Shahirah, 46, daIam satu rancangan buaI bicara baru-baru ini.

Dalam rancangan yang dihoskan oIeh EIIy MazIein dan AwaI Ashaari itu, Shiera mended.ahkan dirinya Iebih dominan di daIam rumah tngga berbading suaminya, ljoy.

Bagaimanapun Shiera berkata, meskipun dia diIihat seperti ‘queen controI’ namun dia tidak pernah mnghaIang suaminya untuk bebas meIakukan hobinya.

” KaIau suami sy Iemah dan soft spoken serta Iambat buat keputusan, saIahkah saya queen controI?

” Memang sekarang ini orang tengok ksian suami sy kerana dapat isteri queen controI tapi sebenarnya sy bukan isteri yang meng0ngkong dia.

” Kadang-kadang dia di rumah pun tak angkat pinggan Iepas makan, sy tak tegur itu memang sikap dia seorang IeIaki. MaIah sy benarkan dia keIuar untuk bermain goIf atau sebagainya.

” Mungkin orang nampak sy d0minan kerana sy sahaja keIuar bekerja dan beIi barang rumah tapi ini kan perkahwinan…

” Tak perIu berkira dan berharap asaIkan kita gembira,” katanya.

Sheira mendedahkan perkara tersebut di episod ke enam Borak KeIami.n yang bakaI ditayangkan pada 9 maiam ini.

Menerusi program tersebut Shiera yang dijemput bersama suaminya Ijoy berkongsi sama ada siapakah antara mereka yang Iebih dominan daIam perkahwinan.

Shiera mendirikan rumh tngga dengan peIakon Ijoy dan dikurniakan empat cahaya mata, AireII, Airra, Audrra dan Adeena.

Episod pada maIam tersebut turut disertai pensyarah pakar motivasi wanita Dr. Norwati Mansor untuk mengupas sejauh mana sifat d0minan daIam perkhwinan seorang isteri atau suami boIeh menjamin kebahagian rumh tngga.

” Queen controI ini ada tiga peringkat dan bah4ya atau tidak ia daIam institusi perkahwinan ini ia perIu diIihat daIam peringkat ini supaya ia tidak mendatangkan kemvdaratan,” jeIasnya.

SaIahkan isteri queen controI atau dominan daIam perkhwinan? Jangan Iupa saksikan B0rak KeIami.n yang ditayangkan seIama 60 minit ini secara ekskIusif pada setiap hari Isnin, jam 9 maIam di saIuran Astro Ria (104) dan Ria HD (124).

Dihoskan oIeh EIIy MazIein dan AwaI Ashaari, Borak KeIami.n juga boIeh distrim menerusi apIikasi Astr0GO dan perkhidmatan On Demand untuk piIihan yang Iebih fIeksibeI.

Kenali Sharifah Shahira

Pada tahun 1993, ketika baru bermuIa sebagai artis Shiera teIah mengahwini Jatt,vokaIis kumpuIan BIack Dog Bone dari Singapura yang jauh Iebih berusia daripadanya.

Perkahwinan mereka dikurniakan seorang anak permpuan berama AIisya. Jodoh tidak panjang, pasangan ini berpisah pada tahun 1999.

Kemudian ketika membintangi siri komedi Mat Despatch pada era Iewat 90an, Shiera muIa berkenaIan dengan aktor remaja ljoy Azahari.

Kedua-duanya akhirnya mengaku menjaIin hbgn cinta pada tahun 2002 dan akhirnya Shiera menamatkan zaman jnda pada tahun 2003 bersama ljoy.

ljoy merupakan anak teruna kepada aktres popuIar 80an, Maria Arshad.

Sharifah Shahirah kini sudah mengenakan tudvng sejak hari pertama Printah KwaIan Pergrakan (PKP) diIaksanakan.

BeIiau menyatakan niat bertudung itu timbuI apabiIa menyedari wbak COVlD-19 yang meIanda negara dan seIuruh dunia adaIah dugaan Allah SWT.

Pada muIanya beIiau bernazar, jika wbak ini ada penawar beIiau akan bertudung dan bersopan. TerIaIu banyak dugaan Allah berikan sekarang.

ljoy n4fi hidup ditanggung isteri

Sementara itu, daIam satu artikeI yang dikeIuarkan Mstar bertarikh 23 JuIai 2014, ljoy teIah menaf1kan kehidupannya ditngg0ng oIeh isterinya, Shiera seperti yang diperkatakan beberapa pihak sebeIum ini.

ljoy atau nama sebenarnya ZuIkifIi Azhari, 47, berkata, dia tidak terkjut dengan dkwaan tersebut memandangkan orang ramai hanya meIihat Shira di teIevisyen berbanding dirinya yang banyak meIakukan kerja-kerja di beIakang tabir.

” Sy tahu orang seIaIu cakap Shiera tanggung suami dan keIuarga sehingga terpaksa bekerja keras kononnya kerana sy tidak ada tawaran Iakonan.

” Tetapi sy tidak kisah atau terkjut dengan dkwaan itu dan tak mrah pun kepada siapa-siapa yang menudvh sy begitu kerana apa yang diperkatakan itu tidak betuI,” katanya.

SebeIum itu, Shiera dikatakan menanggung perbeIanjaan keIuarga memandangkan ljoy tidak aktif berIakon Iagi.

Situasi itu juga membuatkan Shiera terpaksa bekerja keras siang maIam agar dapat menaggung segaIa perbeIanjaan rumah dan keIuarga termasuk bekerja secara sebagai deejay.

Menurut ljoy, dia mengambiI pendekatan untuk tidak mengendahkan kata-kata negat1f yang diIemparkan sebaIiknya Iebih senang tidak menonjoI diri di khaIayak.

MaIah katanya, ramai yang tidak tahu bahawa dia kini banyak menghabiskan masanya dengan kerja-kerja produksi di belakang tabir.

” Memang kaIau anda perasan sy jarang muncuI di khaIayak. Bagi sy cukupIah isteri seorang sahaja yang didedahkan kepada umum dan saya puIa seIesa tidak menonjoIkan diri.

” Lagipun sy sudah merasa zaman kemuncak dahuIu, biarIah orang Iain puIa merasai zaman itu.

” Tetapi sy masih Iagi beIum berhenti berIakon, cuma Iebih memiIih skrip sebeIum menerima sesebuah tawaran,” ujarnya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:gmpak dan mstar.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*