Video tersebar… benarkah ada usaha j4tuhkan Ebit Lew

ISU mengenai misi kemanusian pendakwah, Ebit Lew ke Ga.za baru-baru ini bagaikan tidak berkesudahan.

Ketika ia masih hangat diperkatakan, timbul pula satu isu lain yang seolah-olah menunjukkan ada usaha pihak-pihak tertentu untuk menjatuhkan beliau.

Terbaharu, tular video memaparkan seorang individu mirip pendakwah itu yang sedang melakukan aksi tidak sopan di atas katil.

Semakan di Twitter dengan carian kata kunci ‘Ebit Lew’ turut membawa kepada penemuan beberapa tweet yang seolah-olah sedang memperkatakan isu itu.

Bagaimanapun, usaha mStar untuk mendapatkan penjelasan daripada Ebit masih tidak berhasil.

Semakan di Twitter menggunakan carian kata kunci nama ‘Ebit Lew’ pada Isnin petang.

Untuk rekod, nama pendakwah itu panas apabila penyanyi rap Caprice mengumumkan akan membuat satu pendedahan mengenai misi kemanusiannya ke Ga.za baru-baru ini.

Isu itu semakin pan4s apabila aktivis badan bukan kerajaan (NGO) di wilayah bergolak itu, Muhammad Nadir Al-Nuri tampil membuat beberapa dakwa4n ke atas pendakwah itu sebelum Ebit sendiri tampil membuat penjelasan menerusi sesi live pada Jumaat lalu.

‘Saya maafkan semua yang memfitn4h, menj4tuhkan saya’ – Ebit Le.w

PETALING JAYA: “Saya benar-benar maafkan dari hati semua yang memfitn4h dan menj4tuhkan saya. Saya maafkan semua yang pernah panggil saya sy4itan, d4jjal, b4bi, bod0h, penungg4ng dan lain-lain”.

Demikian tulis Ustaz Ebit Le.w dalam catatan terbaharunya di Facebook hari ini.

Beliau kemudiannya menulis: “Saya maafkan sesiapa sahaja yang telah menyakiti arw4h ayah saya, bidadari saya dan anak-anak saya. Saya maafkan semua. Kita semua sebuah keluarga sampai bila-bila. Saya dengan ini dari hujung rambut sampai hujung kaki minta maaf pada sesiapa sahaja yang langsung atau tak langsung atas apa yang berlaku ini. Niat saya hanya nak menjelaskan tuduhan terhadap saya. Saya minta maaf pada semua”.

Ustaz E.bit Le.w turut berpesan pada diri sendiri dan semua supaya bersatu hati dan bersama berdoa supaya Allah angkat musib4h C0v!d.19 ini.

“Semoga Allah beri kekuatan pada barisan hadapan dan semua yang ditimpa viru.s ini sem.buh. Berat keadaan negara kita semua. Sedang kita berselis1h begini ramai orang miskin dan anak yatim lapar. Ramai hilang kerja dan tempat tinggal. Tanyalah khabar jiran dan keluarga terdekat. Bila dua orang berselisih keduanya tidak untung. Tapi yang untung ialah sy4itan.

“Sekali lagi saya minta maaf. Doakan saya ya. Cukuplah sampai sini. Ya Allah jika ada pahala untuk semua yang berlaku ini saya hadiahkan semua pahalanya buat mak ayah saya,” katanya

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*