Ustaz Abu Syafiq D4kwa D1rinya Dif1tnah Team Ebit Lew? Terkini, Dia Mahu Ambil T1ndakan Und4ng-Und4ng

Masih belum red4 k0ntr0versi yang membabitkan tiga f1gura terkenal Malaysia iaitu pendakwah terkenal Ebit Lew, akt1vis G4za, Nadir Al Nuri dan penyanyi rap Caprice, kini timbul pula 1su hang4t melibatkan pendakwah bebas Ustaz Abu Syafiq.

Baru-baru ini, Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary mend4kwa bahawa dirinya telah dif1tnah oleh beberapa ahli pasukan Ustaz Ebit Lew.

Menerusi sebuah video yang dimuat naik, dia membuat pended4han dan meneg4skan akan membuat laporan polis serta mahu mengambil tindakan und4ng-und4ng terhadap 1su tersebut.

“Saya dif1tnah tervk dan akan buat rep0rt polis”

“Saya telah dif1tnah tervk dengan f1tnah yang tidak benar oleh beberapa orang daripada team ustaz Ebit Lew sendiri, tetapi bukan Ustaz Ebit Lew.
“Saya tidak mahu menyebut nama, tetapi saya akan buat report polis dan tindakan und4ng-und4ng sekiranya hal ini tidak dapat diselesaikan dengan cara baik,” jelasnya.

Menurutnya lagi, antara f1tnah yang dilontarkan kepadanya adalah dia dikatakan telah mengh1na kerja amal dan mengkaf1rkan Ebit Lew. Baginya, tudvhan berkenaan sangat ber4t sehingga mencal4rkan imejnya sebagai seorang pendakwah.

“Saya s0k0ng semua kerja amal Ebit Lew”

“Saya mengkaji dan melihat, rupa-rupanya dalam team ustaz Ebit Lew itu ada beberapa orang yang telah menyeb4rkan f1tnah itu terhadap saya, bukan Ustaz Ebit Lew.
“Kerja amalnya saya sokong dan kerja-kerja dakwahnya saya tidak ada masalah kerana beliau tidak membawa mana-mana ajaran yang menyimpang serta memperjuangkan Ahli Sunnah Wal Jamaah,” ujarnya lagi.

Ded4hnya lagi, dia telah pun menegur ahli pasukan Ebit Lew yang memf1tnah dirinya namun individu tersebut tidak mahu memohon maaf.

“Salah seorang daripada teamnya akui telah memf1tnah saya. Tetapi dia tidak mahu memohon maaf.
“Apabila dia memf1tnah dan mel4ga-lag4kan saya tanpa saya berjumpa dengan Ustaz Ebit Lew, tiba-tiba melag4kan saya. Bagaimana setelah dia memf1tnah saya, dia tidak mahu memohon maaf,” luahnya.

Dalam hantaran lain, Abu Syafiq turut meminta agar Ebit Lew menjawab segala persoalan yang diajukan berkenaan ahli pasukan yang memf1tnah dirinya dan meluahkan rasa sedih kerana 1su tersebut tidak dipedul1kan langsung.

Selain itu, Abu Syafiq turut menegaskan bahawa tujuannya membuat pended4han itu bukan kerana publ1siti tetapi hanya mahukan kemaafan daripada individu yang terlibat.

Malah, dia turut mend4kwa individu tersebut cuba mel4ga-lag4kan dirinya dengan Ebit Lew dan memburvkkan lagi suasana.

Pada masa yang sama, Abu Syafiq turut memaklumkan hasratnya ingin membuat laporan polis juga mahu pihak PDRM untuk melakukan siasatan terhadap salah seorang daripada anggota kumpulan yang dikatakan cukup rapat dengan Ebit Lew.

Tonton video penuh:

Sumber: Instagram Ustaz Abu Syafiq

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://www.klmenjeritvideo.dnq.news/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*