Syed Saddiq Mohon Bantuan Orang Ramai Mahu Bayar lkat Jamin RM330,000, Sekali TMJ Komen Boleh Buat Syed Saddiq ‘Tersent4p’

Pada Khamis, media melaporkan Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman telah didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, atas pertvduhan pec4h amanah melibatkan wang RM1 juta dana milik Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Mengaku Tidak Bers4lah 

Memetik laporan BH Online, difahahamkan Syed Saddiq membuat pengeluaran dana berkenaan melalui cek CIMB Bank Berhad bernombor 000108 tanpa mendapat kebenaran daripada Majlis Pimpinan Tertinggi BERSATU di CIMB Bank Berhad, Menara CIMB, Jalan Stesen Sentral, Kuala Lumpur. Kes4lahan dilakukan di bawah Seksyen 405 Kanun Keseks4an dan sabit kesalahan, boleh dikenakan hvkuman penj4ra tidak lebih 10 tahun dan dengan seb4t serta dend4. Bagaimanapun, ahli parlimen itu mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Mohon Sumbangan Orang Ramai

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Syed Saddiq (@syedsaddiq)

Susulan itu, Syed Saddiq memohon sumbangan orang ramai untuk membantunya melunaskan wang ikat jamin berjumlah RM330,000 sebagaimana diperintahkan oleh Mahkamah Sesyen. Malah, sumbangan berkenaan juga bertujuan untuk membiayai kos guaman melibatkan k3s mahkamah Ahli Parlimen Muar itu.

“Sebagaimana yang anda tahu, saya tak datang daripada keluarga berada, keluarga dinasti… ibu ayah bukan pemimpin politik atau punya perniagaan yang kaya.

“Dan anda juga tahu saya menghabiskan tiga bulan gaji saya untuk membantu mereka yang terkesan kerana C0v1d-19 di Muar. Jumlah itu agak besar tapi saya hormati mahkamah dan hakim. Jadi saya benar-benar perlukan pertolongan anda.

“Saya dengan ikhlas merayu pertolongan anda untuk menyumbang. Link untuk derma telah saya kongsikan di ruangan komen. Kongsikan link ini bersama keluarga dan rakan.

“Walaupun sumbangan berjumlah 50 sen atau RM1 tapi kalau ribuan yang menyumbang, kita akan capai jumlah berkenaan dan saya mampu membayar kepada mahkamah. Jadi saya benar-benar perlukan bantuan anda,” jelasnya

TMJ Gelar Syed Saddiq ‘Drama Queen’

Dalam pada itu, Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail ibni Sultan Ibrahim telah berkongsi di laman Insta-story nya tangkap layar status sebuah portal yang berkongsi kisah mengenai Syed Saddiq. Menggelarkannya sebagai ‘Drama Queen’,u. Malah TMJ turut melihat situasi tersebut hanyalah sebagai sebuah lakonan untuk menarik undi daripada rakyat.

Bagaimanapun, menerusi carian Murai.my terkini mendapati hantaran tersebut telah pun dip4dam dan berkongsi sebuah status terbaharu yang menganggap adalah tugas sebagai raja-raja untuk bersuara demi kestabilan negara.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : muraimy

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*