Caprice Akhirnya Beritahu Bila Dia Akan Pulang Ke Malaysia

Nama Caprice sebelum ini menjadi sebutan apabila tampil mendedahkan tentang tegurannya terhadap personaliti dakwah, Ebit Lew selepas mend4kwa dia menerima rungvtan daripada rakyat Ga.za tentang cara pendakwah kesayangan ramai berkenaan menghulurkan bantuan.

InsyaAllah saya akan kembali selepas saya tunaikan beberapa janji yang telah dibuat kepada rakyat Palest1n.

Susulan pendedahan tersebut, Ebit Lew dipercayai telah menyekat akaun Instagram Caprice.

Sementara itu, Caprice turut membuat permohonan maaf terhadap kedua ibu bapanya kerana mencetvskan kebimbangan.

Pendedahan yang dibuat Caprice mengenai misi kemanusiaan Ebit Lew yang did4kwa tidak disenangi penduduk Pale.stin.

Akan Pulang Bila Selesai Tunai Janji Kepada Rakyat Pales.t1n

“Saya minta maaf pada ibu dan ayah kerana buat kalian risau tentang keselamatan saya. I love you and my intention since the day I chose to go on my own at 16 (years old) was only to make you proud.

“Minta maaf kepada Malaysia dan rakyat Malaysia.

“InsyaAllah saya akan kembali selepas saya tunaikan beberapa janji yang telah dibuat kepada rakyat Palest1n,” ujarnya.

Caprice berangkat ke Palest1n pada 24 Jun lalu bagi menyertai misi bantuan ke Gaza.

CAPRICE MENANGIS MUNGKIN TAK NAK BALIK MALAYSIA SELAGI TAK TUKAR KERAJAAN

Terdahulu selebriti media sosial terkenal iaitu Caprice telah membuat sesi siaran langsung di Instagramnya bersama beberapa individu.

Pada awalnya kelihatan seorang pelajar Malaysia yang berada di Cairo dan beberapa orang berbangsa Arab.

Namun kemudiannya kelihatan pelakon popular iaitu Sharnaaz Ahmad Pula muncul dalam sesi live berkenaan.

Dalam sesi live yang di tonton oleh hampir 245 ribu penonton itu, ramai yang ternanti-nanti apa yang mahu didedahkan oleh Caprice selepas dia membuat pendedahan mengenai Ustaz Ebit Lew yang telah menyekat akaun Instagramnya di Insta Story.

Tetapi di hujung sesi live tersebut bersama Sharnaaz, Caprice telah mendedahkan satu ‘rahsia’ iaitu dia mungkin tidak akan pulang ke Malaysia sekiranya kerajaan tidak bertukar dalam masa terdekat ini.

Caprice juga dilihat menitiskan air mata dalam sesi live berkenaan kerana sudah tidak mampu menahan emos1nya.

Katanya lagi, terdapat mainan politik kot0r yang berlaku, namun segalanya akan didedahkan dengan lebih lanjut pada 21 Julai ini.

Polis tidak siasat Caprice

PETALING JAYA: Tiada sebarang kertas siasatan dibuka terhadap penyanyi rap, Ariz Ramli atau Caprice berhubung kenyataan beliau yang mempersoalkan tindakan pendakw4h, Ebit Lew ketika misi kemanusian di Gaz4, Palest1n baru-baru ini.

Malah, setakat ini tiada sebarang laporan diterima Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengenai perkara ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Bukit Aman, Datuk Seri Abd. Jalil Hassan berkata, walau bagaimanapun orang awam adalah dinasihatkan untuk tidak menyebar atau membuat kenyataan yang berbavr fitn4h atau menga1bkan seseorang kerana ia merupakan satu kesalahan.

Kata beliau, tindakan itu boleh disiasat di bawah Seksyen 500 Kanun Keseks44n kerana fitnah selain Seksyen 504 Kanun Keseks44n dengan sengaja menga1bkan dengan niat hendak membangkitkan pec4h keamanan.

“Siasatan juga boleh dijalankan mengikut Seksyen 505 Kanun Keseks4an kerana kenyataan yang boleh mendatangkan khian4t awam dan Seksyen 233(3) Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998 kerana penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.

“Justeru itu, orang ramai dinasihati agar tidak mensensasikan isu ini dan tindakan tegas tanpa kompr0mi akan diambil jika mendapati wujud pelanggaran undang-undang sebagaimana yang dinyatakan,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Terdahulu, Caprice memohon maaf kepada Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim; Menteri Kanan Luar Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien dan Ebit secara terbuka di Instagramnya.

Menerusi entri tersebut, Caprice turut mengakui kesilapan akibat bertindak mengikut emos1 kerana perjuangannya demi ummah, Palest1n dan rakyat Malaysia.

Media sebelum ini melaporkan, kontroversi berkenaan didakwa dicetuskan oleh Caprice apabila menegur Ebit selepas dia menerima rungvtan daripada penduduk Gaza mengenai cara pendakwah berkenaan menghulurkan bantuan.

Caprice yang kini dalam Misi Kemanusiaan Untuk Palest1n mend4kwa kecew4 dengan pendakwah terkenal itu kerana menggunakan gambar kanak-kanak di Gaz4 sebagai bahan kandungan di media sosial.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:limauasamboi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*