“Pakai Gelang Pink Tapi Selamba Masuk Pasaraya” -Selepas Ramai Ugvt Nak Report Polis, Akhirnya Gadis Ini Bagi Penjelasan

Kementerian Kesihatan menetapkan lima warga gelang berbeza untuk dipakai individu yang perlu menjalani kuarantin mengikut stok dan kawasan pemantauan.

Selain gelang berwarna merah jambu, gelang berwarna putih, biru, merah dan kuning turut dipakaikan kepada individu yang menjalani tempoh kuarantin.

Tular semalam di tiktok wanita memakai gelang merah jambu sengaja merakam dirinya sendiri semasa memasuki sebuah pasaraya. Video berdurasi 14 saat itu telah mendapat lebih 150 ribu jumlah tontonan dan lebih 1ribu komen netizen

siapa cakap pkpd tak boleh masuk hyper?

Tindakan dia memuat naik video dan sengaja menggunakan kapsyen tersebut dikec4m kerana seakan-akan tidak menghargai usaha frontliner yang berjuang melawan p4ndemik ini.

Komen video pertama

Tapi tidak lama kemudian dia memuat naik video baru menjelaskan situasi sebenar dalam pasaraya tersebut

Pasaraya dalam area pkpd

Rupanya tempat tinggalnya yang terletak di Taman Kurnia Jaya, itu adalah kawasan PKPD. Semua penduduk serta pekerja di pasaraya tersebut telah memakai merah jambu. Mereka semua juga hanya dibenarkan membeli barang keperluan di kedai itu sahaja kerana berada dalam lingkungan PKPD.

Walaupun sudah bagi penjelasan, gadis ni masih lagi dikec4m kerana buat video yang boleh mengundang fitnah

Moga jadi pengajaran buat semua

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://www.tiktok.com/@bibieyyayang

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*