Belum pun 21hb, Caprice keluar satu kenyataan di tuju khas buat TMJ, Hishammuddin

Tumpuan yang kalian berikan kepada UEL (Ustaz Ebit Lew) benar-benar membuatkan saya ingin dedahkan perkara sebenarnya mengenai pasukannya.”

Demikian tulis penyanyi rap, Caprice di Instagram Storynya meluahkan perasaan apabila ramai netizen yang mula berpihak kepada Ebit berikutan isu persel1sihan antara Caprice dengan pasukan pendakwah itu.

Dalam hantaran itu juga, Caprice terbuka untuk berkongsi maklumat mengenai perkara baik dan kurang baik membabitkan pasukan Ebit ketika rombongan berkenaan ke Ga.za, Pale.stin baru-baru ini.

“Di Ga.za, dia hanya 10 peratus daripada apa yang berlaku. Tapi, kalau kalian menyebut-nyebut nama itu sebab nak bakar lagi, saya sedia untuk tunjuk lagi sampai yang marah, betul-betul faham dan sedar, ada benda baik yang pasukan UEL buat.

“Tapi, ada benda kurang baik juga berlaku yang orang lain kena hadam seperti saya. Ini bukan kali pertama, cuma banyak badan bukan kerajaan (NGO) tak berani bersuara sebab takut dengan maklum balas netizen begini,” tulisnya.

Tambahnya, nama Ebit itu begitu ‘mahal’ sehinggakan ramai yang membela nasibnya.

“Tolong jangan paksa saya. Masalah ini lebih besar dari UEL, tapi sebab nama ini terlalu mahal, sekali petik saja semua nak bela sebab dia seorang ustaz dan buat banyak benda baik.

“Ya, saya begitu juga dulu. Tapi, sekarang saya kena hadam semua yang berlaku di sini seorang diri. Minta maaf sangat-sangat,” tulisnya.

Caprice juga menjelaskan bahawa tidak wujud rasa dengki atau cemburu dalam hatinya terhadap pasukan pendakwah itu.

“Tolonglah fikir logik. Tak ada sesiapa di sini dengki dan cemburu dengan pasukan UEL.

“Ini hanya apa yang berlaku pada misi Ga.za yang buat saya dan pasukan-pasukan lain nak masuk ke Ga.za selepas ini, lagi susah.

“Tolonglah faham. Tak ada sesiapa pertikai benda baik yang dia buat. Cuma dua ke tiga perkara berlaku yang kecoh di Ga.za dan kita kena hadam,” tulisnya.

Berikut pula perkembangan terkini isu tersebut, apabila Caprice secara tiba-tiba mengeluarkan permohonan maaf

“Caprice Minta Maaf, Terlalu Beremosi”

“Salam Tuanku @hrhcrownprinceofjohor @hishammuddinhussein ebitlew , Caprice mohon minta maaf atas kesilapan Caprice dimana kita terlalu emosi tentang pejuang kita demi ummah, demi

“Palestine, dan demi Rakyat Malaysia. Ape yang berlaku adelah kesilapan Caprice sendiri dan tidak terlibat pihak lain.

“Caprice nak ucapkan terima kasih kepada DS @hishammuddinhussein , Embassy Malaysia mesir, dan Kerajaan Egypt for the hospitality, support, and 24hour protection and security selama Caprice berada di Mesir.

“Caprice nak ucapkan terima kasih juga kepada DS @azeezrahim yang tibe2 jadi seorang ayah kepada caprice selama kita kenal. I can never repay you back for the love and care you have shown me throughout this mission. And to all the members or HM4P, Team Mercy, dan Media di Mesir, thank you for being a big brother to me and guiding me for the past 30 days. Dato Farid, Dato Razali, Dr Kassim, and Abdullah. I couldnt have asked for a better band of brothers to share this experience. Thank you for the late night talks, the love, and your guidance.

“Last but not least, caprice minta maaf kepada ibu dan ayah caprice for making you worry about my safety. I love you and my intention since the day i chose to go on my own at 16 was only to make you proud.

“Minta maaf kepada Malaysia dan rakyat Malaysia.

“InsyaAllah i will return after i complete and fufill a few promises i made to the people of Pale.stine.

“Iam sorry

“Salam 

Terdahulu, Caprice berangkat ke Ga.za, Pale.stin pada 24 Jun lalu untuk menyertai misi bantuan kemanusiaan kepada penduduk di sana.

Namun, beliau dikatakan masih belum boleh memasuki Ga.za dan kini berada di Kaherah, Mesir

Dalam pada itu, TMJ terus mendoakan dan menyokong usaha-usaha murni Ustaz Ebit Lew

TMJ juga ada menjawab pertanyaan netizan mengenai apa yang berlaku

Dalam perkembangan terkini, Ustaz Ebit Lew terus melakukan kerja-kerja amal, tanpa mempedulikan mengenai tudvhan li4r dari caprice

‘Saya bukan depr.esi, tapi ‘naik g.ila’ apabila jiha.d dica.bar’

Penyanyi dan aktivis sensasi, Caprice menepis dakwa4n ramai yang menyifatkan dirinya mengalami masalah kesihatan ment4l dan depr3si berikutan pendedahan permasalahan yang dihadapi dengan pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew (UEL) kepada umum.

Caprice menerusi hantaran Instagramnya memberitahu situasi yang dialaminya ketika ini bukanlah berpunca daripada depr3si seperti yang dilabelkan netizen tetapi lebih cenderung kepada kekecewa4n kerana usaha jihadnya diganggu pihak luar.

“Sekarang pukul tiga pagi (waktu tempatan) dan saya tidak boleh tidur. Ramai cakap saya mengalami depr3si dan kemvrungan sehingga terpaksa mengambil ubat tidur sejak tiga bulan lalu.

“Bagi saya, ini bukan isu depr3si tetapi berkaitan dengan usaha jihad yang sedang dilakukan. Sesiapa yang kenal saya sebelum ini pasti tahu saya akan ‘naik gil4’ apabila ada yang mula mempertikai dan mencabar jihad saya. Semuanya pasti menjadi luar kawalan,” kata pemilik nama sebenar Ariz Ramli itu.

Caprice yang kini berada di Cairo, Mesir menegaskan, dia terpaksa meluahkan kekecewaan memandangkan hubungannya dengan seorang individu yang pernah dihormatinya suatu ketika dahulu kini renggang natijah campur tangan pihak luar.

Malah, dia juga berharap hubungannya dengan UEL akan kembali pulih seperti dahulu.

“Saya tidak sangka seorang sahabat yang senyap dan tidak boleh beri kerjasama dengan perkara yang berlaku di Gaza.

“Saya harap hubungan kami akan kembali pulih tanpa campur tangan ahli politik. Semua ini perlu dilakukan demi Allah SWT dan ummah,” katanya.

Dalam hantaran sama, dia turut mendedahkan pernah mempunyai perancangan bersama UEL untuk melepasi sempadan Ga.za, Pale.stin bersama-sama.

Namun, perancangan tersebut tidak dapat direalisasikan kerana campur tangan pihak lain yang didakwa ahli politik.

“Ketika tiba di Cairo, kami mempunyai perancangan untuk masuk ke Ga.za bersama-sama tetapi tidak berlaku kerana ada tangan ahli politik yang masuk campur.

“Saya minta maaf kerana bertindak luar kawalan dan jadi bergini kerana terpaksa hadam masalah sekarang seorang diri di sini.

“Kemungkinan besar saya memang tak akan dibenarkan masuk ke Ga.za kerana ada tangan dari luar yang tak mahu lihat saya masuk,” ujarnya.

Terdahulu, dalam sesi siaran langsung semalam, Caprice turut memberitahu dia juga enggan pulang ke tanah air selagi kerajaan tidak bertukar.

“Rakyat Malaysia dianaiya, kita sentiasa berjuang untuk rakyat Malaysia. Tapi saya tak nak balik sebab apa yang saya dapat tahu di tanah suci, saya tidak boleh terima kerajaan hari ini,” katanya.

Susulan sesi Live tersebut, orang ramai meluahkan rasa bimbang dengan keadaan kesihatan ment4l Caprice yang dilihat tidak terkawal.

Sejak beberapa hari lalu, nama Caprice menjadi bualan hangat netizen selepas dia mendedahkan situasi yang berlaku di Ga.za, Pale.stin.

Malah, dia turut mendedahkan UEL telah menyekatnya dalam Instagram serta memberi bayangan bahawa UEL antara punca dia masih tidak dibenarkan memasuki Gaza sehingga hari ini.

Kosmo! pada 24 Jun lalu melaporkan Caprice terbang seorang diri ke Mesir untuk melaksanakan misi kemanusiaan di Ga.za yang telah lama diimpikannya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*