Luahan Ebit Lew Buat Ramai Orang Sayu Selepas Caprice Berharap Hubungan Dengan Ebit Lew Kembali Pulih

Penyanyi rap dan usahawan, Caprice mendedahkan dirinya disekat pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew di laman Instagram, hari ini.

Caprice atau nama sebenarnya, Ariz Ramli, 32, menerusi platform Instagram Stories mempersoalkan tingkah laku Ebit ketika misi kemanusiaan di Gaza, Palestin baru-baru ini.

“Budak miskin yang sama, terima mainan yang sama tetapi diminta bergaya untuk kamera dua kali. Orang Gaza soal kenapa nampak macam sesi foto.

“Caprice adalah penyokong nombor satu ustaz selama ini. Isu mainan itu kec0h selepas orang Gaza soal Caprice mengenai gambar tersebut,” tulisnya dalam sekurang-kurangnya 13 hantaran Instagram Stories petang tadi.

Menurutnya, beliau sudah menghantar mesej panjang lebar secara peribadi kepada Ebit namun penyanyi itu mend4kwa dirinya akhirnya telah disekat dari laman Instagram Ebit.

Pendedahan tersebut dilihat menimbulkan rasa kurang senang netizen terutamanya dalam kalangan penyokong pendakwah yang disegani ramai itu.

“UEL (Ustaz Ebit Lew) baru saja kehilangan arwah ayah beliau. Awak boleh pula hendak ser4ng dan perli ustaz ketika ini,” komen @arsyadrosman.

Caprice harap hubungan dengan Ebit Lew pulih kembali

Penyanyi dan aktivitis, Caprice, 32, mendedahkan k0nflik yang berlaku antaranya dengan Ustaz Ebit Lew (UEL) bukan disebabkan dia mengalami kemvrungan.

Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli berkata, gangguan fikiran itu berlaku susulan terbit kekecewa4n kerana usaha jihadnya diganggu pihak luar.

“Ramai cakap saya mengalami kemurungan sehingga terpaksa mengambil ubat tidur sejak tiga bulan lalu. Ini bukan isu kemurungan tetapi berkaitan dengan usaha jihad yang sedang dilakukan.

“Sesiapa yang kenal saya sebelum ini pasti tahu saya akan ‘naik gil,a’ apabila ada yang mula mempertikai dan mencabar jihad saya. Semuanya pasti menjadi luar kawalan,” katanya.

Caprice yang kini berada di Kaherah, Mesir menegaskan dia terpaksa meluahkan kekecewaan itu akibat hubungan baiknya dengan UEL kini renggang disebabkan campur tangan pihak luar.

Dia juga berharap hubungannya dengan UEL akan kembali pulih kerana dia sangat menyanjungi serta menjadikan akt1vis itu sebagai idolanya.

“Saya tidak sangka seorang sahabat yang senyap dan tidak boleh beri kerjasama dengan perkara yang berlaku di Gaza. Saya harap hubungan kami akan kembali pulih tanpa campur tangan pihak lain. Semua ini perlu dilakukan demi Allah SWT dan ummah,” katanya.

Dia turut mendedahkan di Instagram Stories bahawa dia mempunyai perancangan bersama UEL untuk melepasi sempadan Gaza, Palestin bersama-sama.

Namun, ia tidak dapat direalisasikan kerana campur tangan pihak lain.

“Ketika tiba di Kaherah, kami mempunyai perancangan untuk masuk ke Gaza bersama-sama tetapi tidak berlaku kerana ada ‘pihak lain’ yang masuk campur. Saya minta maaf kerana bertindak luar kawalan dan jadi begini kerana terpaksa hadam masalah sekarang seorang diri di sini.

“Kemungkinan besar saya memang tak akan dibenarkan masuk ke Gaza kerana ada ‘tangan’ dari luar yang tak mahu lihat saya ke sana,” katanya.

Disebabkan pendedahan itu, ramai meluahkan rasa bimbang dengan keadaan kesihatan ment43l Caprice yang dilihat tidak terkawal.

Sejak beberapa hari lalu, namanya jadi bualan hangat netizen selepas dia mendedahkan situasi yang berlaku di Ga.za.

Malah, dia turut mendedahkan UEL menyekatnya dalam Instagram serta memberi bayangan bahawa UEL antara punca dia masih tidak dibenarkan memasuki Ga.za sehingga hari ini.

Terdahulu, Caprice berkongsi dia pergi seorang diri ke Mesir untuk melaksanakan misi kemanusiaan di Ga.za yang sudah lama diimpikannya.

Ebit Lew luah rasa sedih

Dalam pada itu, ternyata Ustaz Ebit Lew masih dalam keadaan bersedih selepas kehilangan kedua-dua ibu bapa beliau

“Bapak, ebit rindu bapak sangat. Mak,ebit rindu mak….ya Allah yang Maha Penyayang jagakanlah mereka disana ye”

‘Cap (Caprice) Muhasabah Diri…’ – Raf Yaakob Minta Caprice Henti Persengket4an

SEJAK semalam, nama penyanyi rap dan usahawan, Caprice dan pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew (UEL) hangat diperkatakan di media sosial.

Semuanya bermula apabila Caprice mended4hkan dia telah disekat daripada mengikuti akaun Instagram UEL setelah menegur figura itu mengenai misi UEL di Gaza baru-baru.

Bukan itu sahaja Caprice atau nama sebenarnya, Ariz Ramli, 32, turut memaklumkan dia berkemungkinan tidak dapat masuk ke Gaza dan dirinya berada dalam keadaan bah4ya di sana.

Tidak mahu isu ini berpanjangan, suami kepada pelakon Mawar Rashid iaitu Raf Yaakob meminta untuk Caprice menyelesaikan isu ini secara baik tanpa perlu berkongsi di media sosial.

Katanya, tindakan Caprice itu hanya membuatkan keadaan bertambah serabut.

“Saya dengar live antara Caprice dan seorang lelaki, Redha tak silap namanya.

“Cap (Caprice), saya tak tahu apa yang berlaku, saya rasa semua rakyat Malaysia juga pun tak tahu apa yang berlaku.

“Cap, lebih baik untuk selesaikan isu ini secara berdepan dengan UEL. Bila awak mula kongsikan di Instagram awak, keadaan jadi messy.

“UEL baru kehilangan bapa, ini bukan masanya untuk dia hadapi semua ini. Ya saya tahu apa yang awak rasa, tetapi awak kena selesaikan berdua.

“Bila dah mula buka cerita di media sosial, awak tak boleh berundur, semua akan tahu,” ujarnya.

Tambah adik kepada Fazley Yaakob itu, dia meminta Caprice untuk berbalik kepada qada dan qadar serta percaya apa yang berlaku ini ada hikmahnya.

“Kadang-kadang, bila ALLAH SWT sulitkan sesuatu, mesti ada sebabnya. Begitu juga kalau dia permudahkan sesuatu, mesti ada sebab.

“Hanya ALLAH SWT yang tahu. Cap muhasabah diri, ALLAH tahu nawaitu ada dan UEL. Apa yang berlaku, serahkan kepada ALLAH SWT, ALLAH itu maha adil.

“Suatu hari nanti kebenaran akan terbuka juga. Cuma henti berkongsi perkara seperti ini di media sosial. Ia perkara besar dan semua orang tidak bersedia.

“Sekali lagi, selesaikan elok-elok. Umat Islam harus bersatu. Jaga diri,” katanya.

Luahan yang dikongsikan Raf menerusi akaun Instagramnya itu turut mendapat respons positif dan rata-rata bersetuju dengan pandangannya.

‘Tak Ada Siapa Pertik4i 10000001 Benda Baik Yang Dia Buat’ – Caprice

Di Instagram, Caprice sekali lagi tampil dan memberitahu bahawa konflik yang berlaku antaranya dengan Ustaz Ebit Lew (UEL) bukan disebabkan masalah kemurungan yang dialami. Jelas Caprice, gangguan fikiran itu berlaku susulan terbit rasa kecewa kerana usaha jihadnya diganggu pihak luar.

Nama ni terlalu mahal

Korang yang terlalu fokus kepada Ustaz Ebit benar-benar mendes4k saya untuk menceritakan kebenaran apa sebenarnya yang terjadi. Di Ga.za, dia hanya 10 peratus daripada apa yang berlaku. Tetapi jika korang sentiasa mendes4k mengenai namanya sebab nak bakar lagi, Caprice sedia untuk tunjuk lagi sampai yang marah betul-betul faham dan sedar ada benda baik yang team Ustaz Ebit buat. Tapi ada benda kurang baik yang berlaku yang orang lain kena hadam seperti Caprice.

Menurut Caprice, hal tersebut bukan pertama kali berlaku. Tambahnya, banyak badan bukan kerajaan yang tidak berani bersuara mengenai hal yang terjadi. Ini kerana, mereka semua dipercayai takut dengan netizen. Ujar Caprice, dia memohon masyarakat jangan mendes4k dirinya untuk melakukan sesuatu di luar jangkaan. Jelas Caprice, dia terpaksa hadam dan melalui semua yang berlaku secara seorang diri.

Tak ada siapa pun yang dengki

Tolonglah faham, Tak ada siapa pertikai 10000001 benda baik yang dia buat. Cuma 2-3 perkara berlaku yang kecoh di Gaza dan kita kena hadam.

Di akhir posting, Caprice berharap semua masyarakat dapat berfikir secara logik. Ini kerana, tiada seorang pun yang d3ngki dan cembvru dengan team Ustaz Ebit Lew. Jelasnya lagi, hal yang berlaku di misi Ga.za merupakan penyebab dirinya dan team-team yang lain susah untuk masuk ke Gaza selepas ini.

“Rambut & Pakaian Macam Ni Boleh Sampai Pales.tin?” – Pendakwah S1ndir Caprice, Ini Jawapan Empunya Diri

Penyanyi rap dan motivator, Caprice mengakui tersinggung dengan sindiran yang dimuatnaik seorang pendakwah di media sosial baru-baru ini.

Biarpun tidak ditujukan secara langsung terhadapnya, kata Caprice dia menganggap tindakan sedemikian tidak seharusnya dilakukan terutama bagi individu yang ‘kuat agama’.

“Saya terasa sikit ramai DM saya pada satu posting di mana soerang beragama sindir orang macam Caprice.

“Katanya dengan rambut dan pakaian macam saya, macam mana boleh sampai untuk membantu Pal.estin?

“Kepada ustaz, ini bukan kali pertama saya buat kerja ni. Semasa Amerika Syarikat declare Jurusalem as capital saya ada di sana protesting, saya hubungi kedutaan AS tanya kenapa,” jelasnya.

Caprice bagaimanapun memohon maaf sekiranya imej yang ditonjolkan tidak senang pada pandangan peribadi pendakwah terbabit.

“Saya minta maaf kalau pakaian saya tak sesuai atau tak sen0noh bagi ustaz.

“Apabila ustaz cakap kita patut sokong Pales.tin demi ummah, bila orang macam saya sampai kenapa patut pertikai? Saya tak faham…

“Sepatutnya kita umat Islam kena bersatu. Tak kisah siapa yang sampai, janji dia dapat bantu insya-Allah. Bukan nak berpecah-belah… ini menyedihkan.

“Kebanyakan yang demotivate kita adalah orang kuat agama dan orang Islam sendiri. Tolonglah demi ummah, pastikan biar betul ikhlas,” tambahnya.

Caprice yang kini berada di Kaherah, Mesir sedang dalam misi kemanusiaan sebelum memasuki Ga.za dan Pales.tin.

Pesan Caprice dia mungkin tidak akan mengemaskini akaun media sosialnya apabila misi paling susah itu mula dilaksanakan nanti.

Berikut pandangan dari Jebat Derhaka kepada Caprice dan penyokong2 beliau yang masih duk hent4am Ustaz Ebit Lew

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://sportdailynews.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*