“M4ti Ke Kalau Tak Balik Raya?” -Jasmin Hamid Kecew4 Dengan Mereka Semua Ni

Pelakon Jasmin Hamid mengakui kecew4 dengan sikap segelintir rakyat Malaysia yang did4kwa masih berd3gil dengan menuju ke kampung halaman bagi menyambut kedatangan Hari Raya Aidiladha minggu depan.

Jelas Jasmin, sikap pentingkan diri seperti ini hanya akan membuatkan situasi lebih tervk, lebih-lebih lagi ketika negara sedang berdepan dengan p4ndemik C0vid-19 yang meruncing ketika ini.

“Ini memang betul-betul RAYA K0RBAN (K0RBAN COVID). Nak k0rbankan family ke uols? Kes MERENTAS pun dah ikut peratus KES COVlD yang makin meningkat.

“Allahuakhbar. Kenapa DEG1L sangat? Jangan salahkan TAKDIR bila kita sendiri yang DEG1L. Nanti bila dah berjangkit COV1D kat family, baru nak MINTA MAAF pada orang keliling.

“Kes tengah tinggi tapi masih nak bergerak sana sini. Lepas tu nak salahkan orang lain bila POSITIVE. Kita yang berjaga-jaga pun boleh berjangkit. Inikan pulak yang DEG1L,” tulisnya.

Luahan tersebut dikongsikan pelakon drama, Cukup Derit4 Itu menerusi sebuah hantaran di laman Instagram.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh)

Jasmin turut menyeru kepada semua pihak untuk belajar daripada kesilapan lampau agar ia tidak berulang lagi selepas ini.

“Alasan MERETAS sebab ada SURAT POLIS. Habis kalau dah SEMBANG KARI, memanglah POLIS bagi surat. Tapi kenapa tak guna AKAL yang Allah bagi untuk berfikir?

“Inilah jadinya bila NAFSU mengatasi segalanya. MATI KE KALAU TAK BALIK RAYA? Allah dah tunjukkan macam-macam kejadian kat kita. Masih tak belajar lagi ke?

“Bila cakap katanya PAK MENTERI dan KAYANGAN boleh langgar SOP, kenapa kita tak boleh? Habis tu? Kalau orang terjun lombong, kitapun ikut terjun lombong juga ke? Ingat ini filem TITANIC ke?,” luahnya lagi.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen turut menzahirkan rasa yang sama selain turut berharap agar tindakan seperti ini dapat dihentikan serta merta.

“Kes ini takkan hilang selagi ada manusia selfish macam ni.

“Sebab keb0dohan ego dan pentingkan diri sendiri la puncanya.

“Nanti kes naik salahkan kerajaan. Harini sahaja kes 12k. Hmm yang str3ss kita yang dok ikut SOP.

“Allahuakbar, janganlah pentingkan diri sendiri. Kes dah tinggi,” antara reaksi-reaksi netizen di laman Instagram.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh)

Terdahulu, Berita Harian melaporkan kemasukan kenderaan dari arah utara ke negeri ini menerusi Jalan Gerik-Jeli meningkat lima peratus sejak semalam.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Senior Asisten Komisioner Abdullah Muhammad Piah, berkata pertambahan jumlah kenderaan dikesan dari Perak, Kedah dan Perlis.

Bagaimanapun, katanya, tidak berlaku pertambahan jumlah kenderaan di pintu masuk di sekatan jalan raya Gua Musang dan Pasir Puteh.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : mediahiburan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*