Selepas Kec0h Tentang Caprice Tvduh Ebit Lew Macam Macam, Ini Yang Ebit Lew Tunjuk Hari Ini

Rasa satu Malaysia sudah tahu tentang apa yang terjadi malam tadi apabila Caprice dikatakan membuat pend3dahan tentang Ebit Lew. Ramai juga yang menanti jawapan Ebit Lew terutama di Facebook beliau sendiri.

Hari ini Ebit Lew ada update tapi bukan pasal Caprice (lihat artikel di bawah). Jom baca apa yang terjadi sebelum ini dulu dibawah.

Baru sahaja kelihatan akrab ketika misi di Ga.za baru-baru ini, namun Caprice sepertinya terasa hati dengan Ustaz Ebit Lew dek beberapa luahan perasaan di laman Instagram miliknya baru-baru ini.

Menurut Caprice, kebanyakan penduduk Ga.za terkilan dengan sesetengah orang Malaysia yang berimej ‘alim’ dan menggunakan kem1skinan mereka bagi meraih simpati. Bahkan ada yang menyatakan bahawa mereka tidak menerima pun sumbangan walhal tabung dibuka.

Kecoh Di Twitter! Netizen Dakwa Caprice Tidak Puas Hati Dengan Ebit Lew? - Murai MY

“Isu orang berkopiah masuk Gaza bukan tuju kepada satu orang sahaja. Tapi sudah lama orang Gaza marah bila ramai orang yang nampak alim saja menggunakan gambar-gambar Gaza untuk buka tabung.”

caprice ebit lew

Dalam pada itu, penyanyi rap itu turut meluahkan rasa terkilan terhadap Ustaz Ebit Lew dek gambarnya memberikan permainan kepada dua kanak-kanak yang berbeza di Gaza dan kononnya kelihatan seperti sesi fotografi.

caprice ebit lew

Wisma Putra sedang kesan Ebit Lew

Sudah pasti ramai yang menanti respond Ustaz Ebit Lew dengan apa yang terjadi sekarang antara dia dengan Caprice.

Hari ini Ebit Lew telah memuat naik satu posting di Facebook beliau tetapi bukan tentang Caprice.

Seperti kebiasaan, Ebit Lew memuat naik membantu orang susah. Ramai netizen memuji dengan sikap Ebit Lew yang tidak mudah mel4ntun dan terus membantu orang susah.

“Sedih sayu sangat rasa jumpa uncle Loh Ah Cheng. Lebih 6 bulan duduk disini. Kem4langan hilang kerja. Susah nak berjalan. Tak dapat bayar sewa bilik.

Masa berjalan uncle cakap you ustaz saya tak kenal tolong saya. Saya malu dengan kamu. Saya kata jom kita beli baju dan barang lain. Dia menolak dengan baik. Saya kata ini hari bagi saya peluang buat baik. Uncle setuju. Bila beli baju dan seluar uncle bagitau tak tahu la hari ini hari apa, macam hari raya.

Selepas itu saya belikan tongkat baru supaya uncle boleh berjalan. Saya bawa gunting rambut. Terus hensem. Saya pun gunting sekali. Tukang gunting pun tak nak ambil duit.

Kami terus ke rumah baru uncle.

Saya akan bayar sewa rm700 sebulan. Ada 2 bilik. Selesa. Belikan katil dan tilam. Serta barang dapur semua. Saya ada tugaskan untuk kebersihan dan makanan uncle juga.

Sebelum balik uncle tak berhenti cakap terima kasih, kalau saya tak jumpa ustaz harini saya tidur dalam hujan lagi.

Saya syukur rezeki saya dapat buat baik pada uncle. Saya cuma nak tuhan sayang saya.” – Ebit Lew

Video ini tidak dinyatakan bila dirakam tetapi rasanya sebelum Malaysia PKPD dan sebelum Ebit Lew ke Gaza.

KOMEN NETIZEN:

“Ustaz buat macam ni untuk tarik lebih ramai org Ikut mcm die.. Bukan meng4ibkan..show off ke arah kebaikan.. Hentikan kec4m Ustaz utk hal kecik.. Terus berbuat baik dan sokong org buat baik dan tiru org buat baik… Semoga dipermudahkn urusan Ustaz dan uncle semoga bahagia.. Aminn”

“Allahuakbar..sgt trharu dgn kmuliaan hati ustaz Ebit..dlm ksedihan hati khilgn ayah trsyg..tp msh mampu mbhagia dn mnyenangkn org lain.. Allah syg  insan2 yg ustaz bantu..tp Allah lbih syg  ustaz..moga ustaz stiasa dlm lindungn Allah..Aamiin”

“Sangat salut dgn ustasd Ebit lew ,,dermawan ,,semoga Allah membalas semua kebaikan ustasd..yg sgt peduli kasih n berperikemanusiaan…pastinya semoga ustasd sehat sllu ,di beri umur panjang ,di mudahkan dlm segala hal urusan dunia dan akhirat..amin Allah..salam hormat saya anak Indonesia yg lagi merantau kat sini skrg”

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: AwatttSyeikhh Network

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*