Hampir sebulan lebih dah pkp dilaksanakan tapi kes p0sitif c0v!d .19 makin meningkat naik. Tak boleh berdiam sekali ini pesanan dari Tmj kepada ahli politik.

Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menitahkan supaya ahli politik di Johor supaya memberi keutamaan kepada kr1sis kesihatan dan ekonomi di negeri ini. Tunku Ismail dalam hantaran di akaun Facebook rasmi baginda bertitah, dua isu berkenaan seharusnya perlu menjadi tumpuan bukannya perkara lain termasuk berpolitik.

“Saya ingin memberi pandangan dan nasihat yang ikhlas kepada semua ahli politik di Johor ataupun mana-mana. “Anda harus memberikan keutamaan kepada kr1sis kesihatan dan krisi1 ekonomi yang kini berada di tahap yang amat membimbangkan. Sekarang bukan masa untuk berpolitik.

“Anda semua dipilih oleh rakyat untuk berkhidmat demi rakyat dan negara. Tolonglah berikan tumpuan untuk melaksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan dan cuba sedaya boleh untuk memerangi pandemik ini,” titah baginda.

Tunku Ismail turut meminta ahli politik di negeri ini mengenepikan perbezaan mereka buat sementara waktu. “Ketepikan segala perbezaan politik, lakukan genc4tan politik buat sementara ini dan berikan tumpuan sepenuhnya kepada rakyat “Ini adalah masa untuk berkhidmat dan membantu rakyat,” katanya.

Kredit: HMetro & HRH Crown Prince of Johor FB

 

Seb4k dengan pemergi4n ayah Ustaz Ebit Lew. Ini ucapan dari Tmj buat ramai yang terkedu.

Kalau sebelum ini pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew ada berkongsi berita mengenai tahap kesihatan ayahnya yang kurang memuaskan kerana mengalami sakit perut stage akhir dan terpaksa dimasukkan di wad untuk pemantauan.

Kongsi Ustaz Ebit Lew di akaun instagramnya setelah mendapat perkhabaran bapanya menin. Bapa kepada pendakwah bebas dan juga dermawan yang amat dikenali, Ustaz Ebit Lew, Ibrahim Lew pergi menghadap illahi sebentar tadi.

Menerusi perkongsiannya di akaun Instagram, Ebit meluahkan rasa sedihnya dan dalam masa yang sama menjelaskan bahawa bapanya masih berada di Hospital Gleneagles dan bakal di bawa ke Masjid Bandar Baru Ampang untuk dimandi serta diuruskan. Terang Ustaz Ebit lagi, bapanya itu akan di bawa ke Muadzam Shah, Pahang untuk diuruskan di sana.

“Ya Allah Beratnya Rasa Ujian Ini!”

Ini perkongsiannya: Innalillahi wa inna ilaihi rajiun. Bapa saya yang tercinta baru sahaja pergi menghadap illahi. Ya Allah beratnya rasa ujian ini. I love you bapak. Bapa pergi dulu. Nanti Ebit sampai ya. Ya Allah ampunilah bapa. Sayangilah beliau, rahmatilah beliau, hadiahkan syurga Firdaus untuk beliau. Ya Allah temukanlah bapa dengan mak dekat sana. Letakkanlah mereka bersama. Ya Allah,inilah ayah ku yang sangat baik. Terima kasih pinjamkan dirinya untuk ku.

Saya dalam perjalanan ke Gleanagle Hospital untuk bawa ayah untuk dimandikan di Masjid Bandar Baru Ampang. Kemudian terus bawa ke Muadzam Shah Pahang. Pohon doakan buat ayah saya dan hadiahkan AlFatihah.

Minta Doakan Bapanya

Sebelum itu, Ustaz Ebit memohon orang ramai untuk mendoakan kesihatan bapanya, Ibrahim Lew, 84, yang sedang sakit akibat penyakit perut tahap akhir. Pada ketika itu Ustaz Ebit berkongsi tentang keadaan ayahnya semakin teruk dan menanti hari kerana sakit tersebut sudah merebak ke semua anggota badannya yang lain.

Namun begitu, bapanya sempat berpesan supaya Ustaz Ebit meneruskan kerja dakwah dan misi bantuan kepada mereka yang memerlukan. Rata-rata ramai follower Ustaz Ebit Lew menitipkan ucapan takziah kepadanya dan keluarga.

Ucapan Dari TMJ Buat Ayah Ustaz

Malah, berita pemergian ini turut mendapat respon dari Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris Abdul Majid Abu Bakar Iskandar ibni Sultan Ibrahim Ismail yang sempat menitipkan ucapan takziah buat keluarga Ustaz Ebit Lew.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: https://greatdailynews.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*