Ada khabar tersebar Muhyiddin Yassin letak jawatan sebagai perdana menteri. Tak boleh berdiam sekali Pejabat Perdana Menteri tampil bersuara tentang isu ini.

Pada Khamis, Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) dalam satu kenyataan menegaskan, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin perlu meletak jawatan secara terhormat selepas hilang keabsahan susulan tindakan UMNO menarik balik sokongan terhadap beliau.

Jelas kenyataan itu, ini kerana, pelantikan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri sebelum ini berdasarkan warkah ketua-ketua parti p.olitik yang menyokongnya. Di sosial media kini tular kenyataan media p4lsu yang mendakwa Tan Sri Muhyiddin Yassin memanggil Mesyuarat Kabinet tergemar dan kemuka keputusan letak jawatan sebagai Perdana Menteri.

Pejabat Perdana Menteri (PMO) menegaskan, kenyataan media yang mendakwa Tan Sri Muhyiddin Yassin memanggil mesyuarat Kabinet tergempar serta mengemukakan keputusan meletakkan jawatan seperti yang tular hari ini adalah p4lsu.

“Kenyataan media itu palsu. Semua kenyataan (akan) dikeluarkan di Facebook (rasmi Muhyidin Yassin), jika tiada boleh anggap p4lsu,” kata seorang pegawai di PMO pada Sabtu. Terdahulu, kenyataan media itu tular mend.akwa Perdana Menteri telah memanggil Mesyuarat Kabinet tergempar untuk membincangkan hala tuju kerajaan susulan penambahan bilangan kes positif C0V!D.-19 semakin tinggi.

Sebagai info k.es harian C0V!D,19 hari ni merekodkan angka paling tinggi sejak penularan virvs berkenaan di negara ini tahun lalu, iaitu sebanyak 9,353 kes. Kes harian C0V!D., 19 sudah mencatatkan angka melepasi 9,000 k.es bagi dua hari berturut-turut selepas semalam merekodkan 9,180 k.es.

Malah kenyataan itu turut mend4kwa, Muhyiddin telah mengemukakan keputusan untuk meletak jawatan susulan keadaan semasa C0V!D,.19 di negara ini. Kenyataan media itu turut menggunakan logo dan nama Pejabat Perdana Menteri bertarikh 10 Julai 2021.

Kredit : Astro

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: https://mediabawang.net/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*