Baru je Benjy Meningg4l Dunia, Sekali Adiknya Ded4h Sesuatu Meruntvn Jiwa Semua

PETALING JAYA – Keluarga kepada Allahyarh4m Benjy Ibrahim memberi kebenaran kepada pihak penjara Medan, Indonesia untuk mengebu.mikan jen.azah pelakon itu di sana.

Perkara berkenaan dinyatakan dua orang adik perempuan Benjy menerusi hantaran dalam Twitter sebentar tadi yang memaklumkan urusan pengebu.mian akan dijalankan esok.

Adik bongsunya, Inessa Irdayanty menerusi satu kenyataan berkata, kakaknya iaitu Elza Irdalynna menerima perkhabaran d.uka tentang pemergian Benjy daripada pihak pen.jara Medan pagi tadi.

“Kakak menerima panggilan daripada pihak penj.ara Medan pagi tadi memberitahu bahawa Benjy tidak dapat bernafas dan sa.kit tenat akibat as.ma sekitar pukul 11 pagi waktu Malaysia.

“Dia telah dibawa ke rumah sakit di sana tetapi tidak sempat diselamatkan,” tulisnya.

Tambah Inessa, arwah abangnya itu telah lama menghidap penya.kit kron.ik asma dan pa.ru-pa.ru serta kerap keluar masuk hospital sejak beberapa tahun lalu.

“Kami sekeluarga mengizinkan pihak penjara Medan mengebvmikan jas4d arw4h di sana. Urusan pengebvmian akan dijalankan esok.

“Kami amat berterima kasih dan terharu atas bantuan serta sokongan yang telah diberi oleh semua pihak selama ini. Harap maklum bahawa Benjy turut menghargai anda semua,” katanya lagi.

Sementara itu, Elza menerusi ciapan Twitter memuat naik gambar lama abangnya bersama arw4h ibu mereka, Azean Irdawaty dengan kaspyen meru.ntun jiwa.

“Teruskan teman mama sekarang, Ben,” tulisnya ringkas.

Sebentar tadi, dunia hiburan dikejutkan dengan berita p3mergian Benjy yang disahkan meningg4l dunia di sebuah hospital di Medan akibat penyakit asma.

Berita pemergian anak sulung kepada aktres Allahy4rham Azean Irdawaty itu dimaklumkan sendiri oleh bapanya, Khairil Anwar Zainal Mukhtar Rashidi.

Kehilangan Benjy turut diratapi rakan pelakon lain seperti Noorkhiriah, Jasmin Hamid, Shaheizy Sam, Adam Corrie, Shuib Sepahtu dan Azza Elite yang mengucapkan salam takziah buat arw4h serta keluarganya. –

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*