Ses4k nafas selepas sarapan, Azizan Rabbani ‘pergi’ secara tiba-tiba – “Keluarga masih menunggu keputusan C0v!d.19”

BEKAS ahli kumpulan nasyid Rabbani, Azizan Khalid disahkan meningg4l dunia pada usia 46 tahun di Pusat Perubatan Universiti Malaysia (PPUM), Petaling Jaya pada pukul 10 pagi Rabu.

Kem4tian mengejvt Allahyarham disahkan ketua kumpulan Rabbani, Azadan Abdul Aziz, 48, ketika dihubungi mStar pada Khamis.

Menurut Azadan, ketika ini jenazah Allahyarham masih berada di PPUM untuk tujuan bed4h siasat bagi mengetahui punca kem4tian.

“Isteri arw4h cerita semalam (Rabu) lebih kurang pukul 8.30 pagi Allahyarham secara tiba-tiba ses4k nafas selepas sarapan. Lepas itu ambulans datang ambil dan kemudian dalam pukul 10 pagi, dia disahkan sudah meningg4l dunia.

azadan

Ketua kumpulan Rabbani, Azadan Abdul Aziz.

“Sebenarnya sudah seminggu arwah dem4m tak kebah-kebah dan pada hari Selasa, dia pergi buat swab test C0vid-19 dan doktor pun dah berikan gelang pink untuk dia jalani kuarantin di rumah.

Result swab test dia patutnya keluar hari ini tapi dia dah pergi dulu semalam. Sekarang doktor belum lepaskan jen4zah sebab nak buat post mortem untuk tahu punca kem4tian sama ada disebabkan ser4ngan j4ntung atau virvs C0vid-19, ” katanya kepada mStar.

Arwah sebenarnya sudah seminggu dem4m tak kebah-kebah.

AZADAN ABDUL AZIZ

KETUA KUMPULAN RABBANI

Azadan juga berkata, sekiranya Allahyarham disahkan meningg4l disebabkan C0vid-19, pihak hospital akan menguruskan proses pengebumian mengikut prosedur operasi standard (SOP).

“Pihak hospital maklumkan kalau Allahyarham meningg4l sebab C0vid-19, mereka akan uruskan sampai selesai majlis pengebumian.

rabbani4

Allahyarham Azizan (kiri belakang) dalam muzik video Intifada.

“Kalau meningg4l disebabkan ser4ngan jantung, wakil ahli keluarga dibenarkan untuk sama-sama uruskan jen4zah.

“Sepanjang hampir 30 tahun saya mengenali arw4h, dia tidak menghidap sebarang peny4kit serius dan Allahyarham pun memang sentiasa ceria orangnya, ” ujarnya lagi.

Menurut Azadan lagi, Allahyarham akan dikebumikan di kampung halamannya di Behrang, Perak. Allahyarham meninggalkan balu dan seorang anak perempuan.

Azizan menyertai Rabbani yang popular dengan lagu Intifada dan Pergi Tak Kembali pada tahun 1997 sebelum menarik diri pada 2001.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*