Bukit Aman Tarlk Tugas Dua Angg0ta PoIis ‘Ganggu’ Pemandu Wanita Ketika Sekatan Jalan Raya

KUALA LUMPUR: Bukit Aman menarlk tugas serta merta dua angg0ta poIis yang didkwa terbablt dalam kejadian ganggvan s3kksual terhadap pemandu kereta wanita di dua skatan jalan raya, kelmarin.

Pengarah Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JlPS) Buklt Aman, Datuk Zamri Yahya, berkata tlndakan itu dibuat ke atas mereka sehingga slasatan selesai dijalankan.

“Pihak poIis pada masa ini sedang menjalankan slasatan secara menyeluruh selepas kejadian berkenaan dilap0rkan oleh dua wanita terbabit termasuk sudah merakam kenyataan daripada mereka.

“Dalam slasatan ini kami ingin mendapatkan gambaran yang lebih jelas mengenai apa yang sebenarnya berlaku dan pr0ses slasatan ini dijalankan secara telus dan teliti,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Kelmarin, dua wanita memvat naik dalam akaun laman sosi4l mendkwa mereka diganggv secara sekk$ual oleh angg0ta poIis bertugas ketika melalui sek4tan jalan raya.

Seorang wanita berusia 23 tahun mendkwa dirinya mengalami ganggvan s3ksual ketika melalui sek4tan di Jalan Duta, menghala keluar dari Kuala Lumpur, pada jam 7.30 petang, Jumaat lalu.

Seorang lagi wanita mendkwa seorang angg0ta poIis ingin berkenalan dengannya selepas angg0ta itu meminta nombor telefon blmbitnya juga ketika melalui sek4tan.

Zamri berkata, slasatan ke$ itu dibuat mengikut pr0sedur dalam penylasatan termasuk mencari saksi lain atau rakaman yang dapat mengesahkan dkwaan berkenaan.

Dalam perkembangan berkaitan beliau turut meminta mana-mana pihak yang mengaIami situasi sama untuk tampiI membuat laporan poIis supaya slasatan dapat dijalankan dan tindakan sewajarnya dapat diambil.

“Pegawai dan angg0ta PDRM pula perlu bersikap profesional, tldak boleh berbuat sesuatu atau mengeluarkan percakapan yang tldak berkaitan dengan tugas rasmi yang sedang dijalankan pada masa bertugas,” katanya

Sumber: bh

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://dbongkar.com/2021/02/14/pemandu-wanita/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*