Nak Try Tapi Akhirnya Ini Yang Terjadi

Etika kerja dapat disimpulkan sebagai panduan tingkahlaku yang diikuti oleh manusia yang mempunyai kaitan rapat dengan kehidupan, khususnya dikalangan yang meminggirkan agama di dalam kehidupan mereka. Tidak mengira negara, bangsa dan agama telah menekankan norma moral yang berlandaskan ketinggian akhlak mereka yang mengamalkannya.

Dalam masyarakat moden sekarang ini norma keagamaan semakin ditinggalkan dan masyarakat lebih menuju kepada kemajuan material untuk mencapai kesenangan hidup. Sumber-sumber moral kini datang dari set etika yang dihasilkan oleh ketentuan akal manusia dan pengkajian terhadap kehidupan manusia.

Kuala Lumpur: Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyi.asat dak.waan dua wanita dig.anggu termasuk ga.ngguan s.eksual oleh anggota polis yang menjalankan tugas di sekatan jalan raya (SJR) di lokasi berasingan, baru-baru ini.

Dalam kes di Jalan Duta, di sini, seorang wanita mend.akwa ditanya sama ada memakai baju dalam oleh anggota polis bertugas, selain diberi jaminan tidak akan dis.aman jika menunjukkan kepadanya.

Manakala, kejadian lain berlaku di Pulau Pinang apabila anggota polis dida.kwa menghantar mesej kepada wanita yang baru diperiksanya ketika melalui SJR dengan tujuan ingin berkenalan.

Pengarah Jabatan Integriti Pematuhan Standard (JIPS) Bukit Aman, Datuk Zamri Yahya berkata, pihaknya kini sedang menjalankan s.iasatan kedua-dua dakwaan berkenaan.

“S.iasatan pada masa ini adalah untuk mengenal pasti kedua-dua anggota terbabit berdasarkan keterangan dan maklumat yang ada.

“Bukit Aman sudah menghubungi kedua-dua wanita itu bagi mendapatkan maklumat lebih lanjut mengenai anggota yang did.akwa mengganggu mereka bagi membantu .iasatan JIPS,” katanya ketika dihubungi BH, hari ini.

Zamri berkata, JIPS akan mengambil tindakan tatatertib yang sewajarnya ke atas mereka yang terbabit.

“Kesalahan-kesalahan sebagaimana yang dinyatakan itu adalah kesalahan tatakelakuan yang serius kerana ianya boleh mencemarkan imej PDRM.

“Saya ingin mengingatkan pegawai dan anggota polis perlu bersikap profesional dan tidak membuat sesuatu perkara atau melakukan percakapan tidak berkaitan dengan tugas rasmi yang sedang dijalankan pada masa itu,” katanya.

Kedua-dua wanita itu berkongsi hantaran situasi yang dialami mereka ketika melalui SJR menerusi akaun Twitter dan Instagram masing-masing.

Wanita yang dikenali sebagai Sabiyusof memaklumkan dit.ahan selepas tidak membawa lesen memandu ketika melalui SJR di Jalan Duta, di sini, semasa dalam perjalanan pulang ke Shah Alam selepas mengambil barang di Wangsa Maju, di sini.

Dia juga turut diminta mengemukakan surat kebenaran untuk pergerakan semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), namun menunjukkan kebenaran itu dalam sistem menerusi atas talian dalam telefon bimbit miliknya.

Bagaimanapun, semasa pemeriksaan dilakukan, seorang daripada anggota polis bertanya soalan sama ada dia memakai pakaian dalam atau tidak, selain turut mend.akwa tidak akan dis.aman sekiranya dia menunjukkannnya.

Wanita itu kemudian enggan menuruti permintaan itu, dan meminta anggota polis terbabit mengeluarkan sa.man.

KREDIT:Hmetro via asn

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*