Kant0i Cvri ph0ne dalam MAEPS. Tapi Ada Benda Jadi Buat Ramai Bersorak

Insiden kecvrian di Malaysia bagaikan tiada berpenghujung lebih-lebih lagi pada musim pand3mik ini. Ramai yang seakan-akan terdes4k untuk mencari wang sehingga mengambil pendekatan mudah dengan melakukan jen4yah. Baru-baru ini, pusat kuar4ntin penghid4p C0VID-19 Serdang telah dikej0tkan dengan satu insiden kecvrian telefon bimbit.

Cvri ph0ne dalam MAEPS…dal4ng akh1rnya tumpas & berjaya diberk4s

Pengguna akaun TikTok @ayekefli sempat merak4m suasana teg4ng di dalam pusat kurantin MAEPS ketika pihak p0lis melakukan sias4tan berhubung isu tersebut. Mereka dilihat lengkap mengenakan sut pakaian perlindungan diri (PPE) sepanjang mengesan dal4ng di sebalik kej4dian tersebut. Svspek akh1rnya tvmpas selepas berjaya dikesan oleh pasukan berkenaan.

Patut la ramai orang hilang hp , Naseb jumpe pencuri dia . Mantap PDRM datang awal .

2 svspek dibawa keluar…penghuni turut bers0rak tanda terima kasih kepada pihak berkuasa

Siapa sangka, rupa-rupanya ia didal4ngi oleh dua orang svspek. Sejurus berjaya diberk4s, mereka kemudian dibawa keluar dari pusat tersebut. Kejadian ‘meng4ibkan’ itu turut disaksikan oleh kesemua penghuni pusat kurantin berkenaan. Mereka malah siap bers0rak tanda terima kasih atas kecek4pan pihak p0lis dalam menangani isu jen4yah tersebut.

Sebel0m ni duduk MAEPS sel4mat, sekarang tak lagi…tengah kuar4ntin pun sempat buat ‘kerja’

Menjengah ke ruangan komen, netizen meluahkan rasa terkil4n kerana ia merupakan jen4yah pertama yang direk0dkan di MEAPS. Di samping memuji kecek4pan pihak berkuasa, mereka turut terhibvr melihat seg3lintir penghuni yang sak4n bers0rak.

Lelaki ni kongsi cara nak cari handphone yang hiilang

SAYA SALAH SEBAB CUAI

Kisahnya semalam lepas bawak anak bini lunch di Marrybrown pasaraya TF Sungai Siput. Anak pon ajak la main sekejap kat pusat game kanak2 depan tu..

Nak jadi cerita wife pon tertinggal phone kat situ.. Dah balik baru tersedar.. Then bila pegi balik cari.. Dah takde..

Saya tnya kaunter servis, kaunter pusat game dan kaunter Marrybrown semua cakap takde jumpa.. Then sy perasan ada cctv kat area pusat game tu.. Apa lagi.. Mintak tolong staff situ replay pada masa kejadian dan memang ada makhluk yg ambil kesempatan atas kecuaian saya

Dengan nasihat sorg kawan utk guna google, sy trace phone tu dan dapat lokasi rumah.. Dapat lokasi kedai phone jugak.. (tempat2 yg pelaku stop beberapa ketika)

Alhamdulillah harini dah dapat semula phone tu atas bantuan pihak polis. Pelaku mengaku tak bersalah walau dah jual kat kedai. But its ok.. As long as phone tu masih dalam keadaan asal. (Malas nk panjangkan hal)

So apa sy buat untuk trace semula handphone ni maybe boleh sama2 jadi panduan.

1. Call semula phone yg hilang tu 2 ke 3 kali jarak masa yg berlainan. ( In case orang yg ambil tu tunggu untuk pulangkan). Dalam kes sy ni dia cancel call sy.

2. Trace handphone guna apps life360. Atau kalau xde install macam sy.. Boleh ke link bawah ni.

https://myaccount.google.com/find-your-phone

Penerangan pada setiap gambar di bawah mcm mana nk guna link tu ya.

3. Rekod atau screen shot tempat2 penting yg dia pergi. Dalam kes sy ni.. Sy ikut dan waze ke tempat2 dia pergi tu.. Dia balik rumah dan ke kedai phone

4. Report polis maklumat2 yg ada dah dapat kat atas tadi. Seperti yg sy tegaskan, involve polis lebih secure.. Bukan untuk suruh polis tangkap dan humban si pelaku masuk penjara ye

In syaa Allah, kalau ada rezeki boleh dapat semula handphone yg hilang tu..

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : http://trendingsangat.pw/kant0i-cvri-ph0ne-dalam-maeps-tapi-ada-benda-jadi-buat-ramai-bersorak/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*