Genap Setahun Pemergian Allahy4rham Abam, Isteri Achey Dedah Kisah Disebalik Persahabatan Bocey

Genap setahun Allahy4rham Abam Bocey, iaitu pelawak terkenal dari kumpulan Bocey pergi men1nggalkan kita semua pada tanggal 10 Februari 2020.

Mengingati momen bersama arw4h Abam, isteri kepada Achey, iaitu Anne baru-baru ini mendedahkan kisah disebalik persahabatan tiga sekawan itu iaitu Achey, Fad dan arwah Abam menerusi laman Instagram miliknya.

Menulis kapsyen panjang di Instagram @anne_achey :

“al fatihah bam..

..

jarang aku mengarang cerita…

..

nak di cerita perjalanan bocey… aku salah seorang saksi kepayahan, cabaran, liku2 perjuangan serta persahabatan mereka…

..

ingat lagi awal kemunculan diorang berangan angan nak berada di hati peminat.. syukurnya fad dan abam dapat terima achey walaupun statusnya sudah berkahwin… yela keselesaan diorang masa tu mungkin berkawan dgn yang bujang… aku silap bila sillaturrahim Allah wujudkan dalam hati diorang sangat kuat..

..

diorang berdua layan aku mcm adik beradik diorang..

..

maharaja lawak mega pertama minggu yang pertama.. aku ingat lagi… mengg1gilnya diorang nak berada di pentas besar… masa tu aku ngan @aliputeh_official @angah_rosdi je penyokong diorang…

..

aku ngan ali redahhh je untuk menjadi penyokong diorang walaupun kerusi penyokong bocey bnyak yang kosong!..kami tak peduli pun .. aku ngan ali akan menjerit tak tentu hala untuk semangat mereka…

..

tapi aku silap… setiap lemparan komedi mereka pada malam itu menjadi air mata gembira buat aku… sbb setiap punch line diorang bergemuruhhhh satu MBSA !!… semua orang suka bocey… sehingga lah penuhhh sekarang orang nak menyaksikan mereka

..

dari situ aku mula nampak yang mereka meletakkan sillaturrahim yang hebat antara mereka untuk bersama di mana sahaja.. dengan membawa semangat mencari rezeki di paras yang tertinggi mereka mahukan

..

aku kadang2 sebagai isteri achey CEMBURU tgk rapatnyaa diorang ni… tapi aku tau mereka ni bukan sayang antara mereka.. tapi mereka sayang seluruhnya yang berkaitan dengan mereka..

..

terima kasih #bocey ..

..

#bertigasementaraboceyselamanya #kitabaikramaisayang”

Anne berkongsi mengenai kisah di awal perkenalan mereka, di mana dia bersyukur kerana Fad dan arw4h Abam sanggup menerima suaminya Achey di dalam kumpulan mereka walaupun statusnya sudah berkahwin.

“ingat lagi awal kemunculan diorang berangan angan nak berada di hati peminat.. syukurnya fad dan abam dapat terima achey walaupun statusnya sudah berkahwin… yela keselesaan diorang masa tu mungkin berkawan dgn yang bujang… aku silap bila sillaturrahim Allah wujudkan dalam hati diorang sangat kuat..”

Image result for bocey

Dalam pada itu, Anne turut menceritakan bahawa di awal kemunculan mereka sebagai kumpulan Bocey, hanya dirinya, Ali Puteh dan Angah Rosdi yang menjadi penyokong setia kumpulan berkenaan kerana masih belum ada yang mengenali mereka.

“maharaja lawak mega pertama minggu yang pertama.. aku ingat lagi… mengg1gilnya diorang nak berada di pentas besar… masa tu aku ngan @aliputeh_official @angah_rosdi je penyokong diorang…

aku ngan ali redahhh je untuk menjadi penyokong diorang walaupun kerusi penyokong bocey bnyak yang kosong!..kami tak peduli pun .. aku ngan ali akan menjerit tak tentu hala untuk semangat mereka…

tapi aku silap… setiap lemparan komedi mereka pada malam itu menjadi air mata gembira buat aku… sbb setiap punch line diorang bergemuruhhhh satu MBSA !!… semua orang suka bocey… sehingga lah penuhhh sekarang orang nak menyaksikan mereka”

Sanggup redah menjadi penyokong tetapi nampaknya perkara itu tidak sia-sia kerana kumpulan Bocey kini telah berjaya menempah nama di hati peminat mereka.

Image result for bocey

Sudah bertahun melihat susah senang, suka dan duka kumpulan Bocey, Anne kagum dan cemburu melihat persahabatan yang dibina mereka bersama.

“dari situ aku mula nampak yang mereka meletakkan sillaturrahim yang hebat antara mereka untuk bersama di mana sahaja.. dengan membawa semangat mencari rezeki di paras yang tertinggi mereka mahukan

aku kadang2 sebagai isteri achey CEMBURU tgk rapatnyaa diorang ni… tapi aku tau mereka ni bukan sayang antara mereka.. tapi mereka sayang seluruhnya yang berkaitan dengan mereka..”

Kami juga turut merindui keletah arw4h Abam.

Semoga beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Sumber  : Instagram Anne Achey

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : Hot Fm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*