Dikec4m Minta Pes4kit ‘Anxiety’ Berhenti Makan Ub4t, Ini Respon Prof Muhaya

Baru-baru ini, pakar mata yang juga pakar motivasi Datuk Profesor Dr Muhaya Mohamad telah dikec4m hebat oleh netizen di media sosial gara-gara perkongsian videonya mengenai masal4h ker3sahan (anxiety).

Pes4kit Anxiety Tidak Perlukan Ubat 

Dalam video tersebut,Prof Muhaya telah memberi pandangan kepada mereka yang berhadapan dengan mas4lah ini untuk tidak berg4ntung kepada ubat mahupun doktor.

“Minta maaf, bonda kan against the mainstream. stop the medication dan jangan percaya, dont think what the doctor said”

“Because saya anxiety, saya anxiety walaupun buat muscle test. Sebut saya anxiety, saya anxiety tak kuat. Saya sihat, saya sihat terus kuat. So? within two seconds you can change” katanya seperti dipetik menerusi sesi perbualan bersama seorang personaliti televisyen

Terima Kec4man Hebat 

Kerana kenyataan tersebut, terdapat segelintir pihak mengecam termasuk mereka yang terdiri daripada pakar perubatan yang kurang bersetuju dengan Prof Muhaya yang meminta agar beliau tidak memukul rata dan menjadi pakar dalam semua bidang kerana ramai penghidap anxiety yang bergelut dengan mas4lah ini.

Malah ada diantara mereka berpendapat agar beliau tidak mengulas perkara yang bukan dalam bidangnya kerana kenyataan tersebut dilihat bercanggah dengan apa dihidapi oleh pesakit tersebut.

Terbaru, menerusi laman Instagram nya, Prof Muhaya tampil memohon maaf secara terbuka berikutan video nya sebelum ini telah mencetvskan perdebatan h4ngat di media sosial.

Mohon Maaf Secara Terbuka

Menurut Prof Muhaya, dia akui telah melangkaui bidangnya untuk memberikan kenyataan mengenai masal4h anxiety. Selain itu,  dia turut memaafkan mereka yang meng3camnya sebelum ini kerana enggan mempunyai sebarang masalah jiwa.

Dalam pada itu, rata-rata daripada pengikut Prof Muhaya memuji tindakannya yang professional dan menganggap perkongsiannya sebelum ini hanya sekadar pandangan semata-mata.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://murai.my/2021/96935/prof-muhaya-mohon-maaf-dikecam-minta-pesakit-anxiety-berhenti-makan-ubat/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*