“I P4nas H4ti, Jangan Sebab Nak Bisnes You Lanc4ng Bersuara” – Catriona Rose

I ni anak mat saleh, pakai saja baju kurung. Takyah tunggu Raya. Kawan-kawan rapat i tau i love kurungs. Pergi outings pun pakai kurungs. Tapi bila ada Mat Saleh lain cakap orang Malaysia ni tak treasure heritage kita, macam kita hilang identiti, i panas hati la.

Kakak, jangan sebab nak berbisnes semata, you lancang bersuara, fakta you tak kena. Celikkan mata, jangan sekadar angkuh berkata-kata. Kemudian, kena corner, ehhh kata kita pulak silap faham dengan maksud dia. If ada orang Melayu kat sini yang malu berbaju kurung sebab rasa outdated , sila wake up ye sebab ada orang cakap kita takde heritage okay.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cat Ross (@catrionabrianross)

Demikian luahan Catriona Ross melalui instagramnya mengenai kenyataan Scheers yang mendakwa bahawa busana yang dibanggakan rakyat Malaysia itu sudah dilupakan.

Catriona turut berkongsi kegemaraannya memakai pakaian tradisional itu dan akan memakainya bukan sahaja pada Hari Raya.

Susulan dakwaan tidak berasas Scheers itu, Catriona berharap semua masyarakat Malaysia bangun dan jangan malu untuk memakai baju kurung.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by N A L A (@naladesigns)

Walau bagaimanapun, akhirnya pereka fesyen tersebut tampil memohon maaf di akaun Instagramnya. Berikutan kecaman yang diterima, Scheers memohon maaf di atas salah faham yang timbul.

Apabila berada di negeri orang, sebaiknya kita harus menghormati adat resam dan cara hidup penduduk di situ, bak kata pepatah di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

Sumber:cari

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : http://www.dnq.pw/2021/01/18/i-p4nas-h4ti-jangan-sebab-nak-bisnes-you-lanc4ng-bersuara-catriona-rose/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*