Ameera Khan Di Kec4m Lagi, Ini Puncanya

Terdahulu, kecoh di laman sosial mengenai permohonan cap dagangan (Trademark) ‘Daging Harimau Menangis’ keluaran Noor Khan Enterprise milik ibu Neelofa, Noor Kartini Noor Mohamed.

Isu tersebut bermula apabila permohonan Noor Kartini untuk mendapatkan cap dagangan bagi ‘Daging Harimau Menangis’ Aunty Tini Kitchen menerusi Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) ,tular di laman sosial tersebut.

Seorang warga Twitter @azrulhaqim menerusi bebenangnya meluahkan pandangan tidak bersetuju sekiranya bahagian daging lembu yang dipanggil ‘harimau menangis’ tersebut dipatenkan.

Malah, rakaman video di IG Story Datin Kartini sempat dirakam pengguna Twitter dan menjadi perhatian ramai sehingga mendapat 4.3 ribu retweet.

Menerusi perkongsian video tersebut, Datin Kartini memaklumkan nama resepi tersebut telah didaftar untuk produk keluarannya dan individu lain tidak boleh sewenang-wenangnya menggunakan nama tersebut.

Rentetan daripada itu, kebanyakan netizen mluahkan rasa tidak puas hati kerana terma ‘daging harimau menangis’ tersebut sudah digunakan sejak dulu kagi oleh masyarakat Melayu.

Nampaknya isu mengenai trademark produk Daging Harimau Menangis oleh Datin Noor Kartini Noor Mohammed iaitu ibu kepada pengacara Noor Neelofa masih lagi belum selesai.

Walaupun isu tersebut hanya melibatkan Datin Kartini sahaja, tetapi malangnya anak-anak beliau turut terkena tempias mengenai isu berkenaan.

Ameera Khan antara salah seorang anak Datin Kartini yang terkena tempias oleh segelintir netizen yang tidak bertanggungjawab.

Foto baharu yang dimuat naik oleh Ameera telah dipenuhi oleh komen netizen apabila mereka meninggalkan komen mengenai isu daging harimau menangis.

Namun mujur ada segelintir yang tidak meninggalkan komen begitu, sebaliknya memuji kecantikan yang dimiliki oleh gadis berusia 20 tahun itu.

Little Miss Khan atau Ameera Khan yang merupakan adik kepada pengacara Neelofa itu juga dikenali sebagai social media influencer kerana dia mempunyai seramai sejuta lebih pengikut di Instagram miliknya.

Juga bergelar usahawan kosmetik dengan lahirnya produk keluarannya, LMK Cosmetics sejak 8 Mei 2018, meskipun secara peribadi mengakui tidak gemar bersolek.

Ameera turut melibatkan diri sebagai vlogger YouTube menggunakan saluran dinamakan ‘Little Miss Khan’ sejak tahun 2015 dengan sudah diikuti seramai 18,000 pengikut.

Kini, dia menyimpan impian untuk bergelar pengacara rancangan hiburan walaupun menyedari penguasaan bahasa Melayunya perlu diasah kerana kurang fasih.

Ameera juga mendapat jolokan nama ‘The Next Kardashians’ kerana gaya hidupnya yang dikatakan persis ahli keluarga selebriti popular Hollywood, Kardashians iaitu Kylie Jenner.

ni style pegang

Laman Instagramnya didaftarkan secara senyap-senyap oleh Neelofa seawal usia 13 tahun. Hanya dalam satu hari akaun itu terus mengumpul 20,000 pengikut!

Pembabitannya dalam dunia perniagaan mendapat sokongan kuat ibunya. Tidak ramai yang tahu sebelum terbitnya jenama Naelofar Hijab, ibunya terlebih dahulu menjual tudung di rumah dengan ketika itu turut dibantu oleh Ameera yang masih kecil.

Ameera juga bakal terjun ke bidang pengacaraan, beliau mengimpikan rancangan majalah seperti Nona dan program hiburan umpama MeleTOP untuk dikemudikan.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://apaceritatv.com.my/mont0t-nongg3ng-ameera-di-k3cam/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*