Gara2 Laporan Rg0l P4lsu, Pelakon drama pendek YouTube did4kwa di mahkamah

KOTA BHARU – Seorang pelakon drama pendek di YouTube didakwa di M4hkamah Majistret di sini hari ini atas dua pertuduhan pemer4san sehingga mendatangkan ketakutan kepada seorang lelaki dan membuat laporan p4lsu mengenai kejadian rgol yang berlaku terhadapnya pada Disember lalu.

Tertuduh, Nor Hafizah Shamsuddin,31, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertvduhan terhadapnya dibacakan oleh jurubahasa di hadapan Majistret Mohamad Ibrahim Mohammad Ghulam.

Mengikut pertuduhan pertama, tertduh didakwa melakukan pemer4san kepada seorang lelaki berusia 29 tahun sehingga mendatangkan ket4kutan sesuatu benc4na iaitu akan melaporkan kepada polis bahawa lelaki itu telah merg0lnya.

Kesalahan itu dilakukan di sebuah restoran nasi kukus di Taman Bendahara, Pengkalan Chepa di sini kira-kira pukul 3 petang pada 19 Disember tahun lalu.

Nor Hafizah didakwa mengikut Sksyen 385 Kanun Kesksaan yang memperuntukkan hkuman pnjara maksimum tujuh tahun atau denda atau sbat atau mana-mana dua daripada hkuman itu jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa telah memberikan maklumat p4lsu kepada anggota polis bahawa dia telah dirg0l oleh lelaki sama dan seorang lagi lelaki berusia 21 tahun dengan niat agar mereka dikenakan tindakan.

Kesalahan itu dilakukan olehnya di kaunter Balai Polis Kubang Kerian kira-kira pukul 12.08 malam pada 20 Disember lalu.

Bagi kesalahan itu, Nor Hafiza didakwa mengikut Sksyen 182 Kanun Kesksaaan yang memperuntukkan hkuman pnjara sehingga enam bulan atau enda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Sharifah Amirda Shasha Amir Shariffuddin manakala tertuduh diwakili peguam, Riduan Ismail.

Mahkamah membenarkan ikat jamin sebanyak RM2,500 untuk pertuduhan pertama dan RM1,000 bagi pertuduhan kedua masing-masing dengan seorang penjamin.

Mahkamah turut menetapkan tarikh 21 Februari depan sebagai sebutan semula kes.

Tertuduh membayar ikat jamin yang ditetapkan oleh mahkamah.-K! ONLINE

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://www.kosmo.com.my/2021/01/14/pelakon-drama-pendek-youtube-didakwa-di-mahkamah/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*