Guna Duit I- Sinar Bina 11 BonggoI Jalan, Lelaki TampiI M0hon Maaf.

Besut: Seorang lelaki yang menimbvlkan kekec0han di daerah ini kerana membina 11 bonggoI di atas jalan di tepi rumahnya di Kampung Padang Luas, Jertih di sini Isnin lalu, memohon maaf atas perbuatannya.

Nor Muhamad Roslam Harun, 40, mengakui kesiIapannya membina bonggoI sebanyak itu dalam jarak tdak sampai 40 meter sehingga menyvsahkan penduduk untuk keluar masuk ke jalan utama.

“Pagi semalam ada pegawai poIis datang jumpa saya. Beliau menasihati saya dengan elok supaya membvang semua bonggoI tersebut.

“Jadi semalam juga saya upah sebuah jent0lak untuk meratakan semua 13 bonggoI termasuk dua bonggoI asal yang ada di situ,” katanya kepada Bernama.

Baru-baru ini tuIar di laman sosi4l mengenai seorang invididu berkongsi gambar jalan masuk ke rumahnya yang dibina 11 bongg0l baharu menggunakan tar dan menyatakan bongg0l tersebut dibina oleh jirannya.

Nor Muhamad Roslam berkata, dia membina bonggoI tersebut kerana terganggv dengan bunyi kenderaan disebabkan ada segelintir pemandu yang memandu Iaju di kawasan itu tnpa mengira masa.

“Bilik tidur saya berada di bahagian tepi yang berdekatan dengan jalan itu menyebabkan bunyi b1sing kereta dan motosikal mengganggv tidur. Saya tertek4n sangat dengan masaIah ini tambahan pula saya mempunyai masaIah kesihatan (ganggvan mentaI) tetapi beIum lagi mendapatkan rwatan.

“Sebenarnya saya mahu membina bonggoI yang landai sahaja tetapi tar itu cepat menger4s menyebabkan ia menjadi bonggoI tinggi sehingga tdak boleh dilalui semua kereta kecuali pacuan empat roda,” katanya sambil memberitahu membelanjakan RM1,080 daripada pengeluaran RM5,000 wang i-Sinar Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk membina bongg0l-bongg0l tersebut.

 

 

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*