[Video]Hanya Diterangi Iampu JaIan, Pakcik Jual ‘bundIe’ Tnggu PeIanggan Bikin Ramai $ebak.

Pengumuman Per1ntah KawaIan Pergerakkan 2.0 (PKP) yang baru sahaja diumumkan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam pastinya menghadirkan khabar kvrang enak dengan keadaan negara.

Sudah tentu ramai yang kembali terkes4n disebabkan penuIaran pndemik ini sehingga ada yang kehiIangan m4ta pencarian.

Jadi, hal tersebut membuatkan ramai yang sanggup melakukan pelbagai pekerjaan demi untuk mendapatkan sesuap nasi buat diri dan keluarga.

Tunggu peIanggan bawah lampu jalan.

Hal ini samalah seperti satu perkongsian yang tuIar di media sosi4l apabila seorang lelaki warga emas berdiri dalam keadaan geIap untuk menjual barangan bundIe di tepi jalan.

Video:

video tersebut telah dimuat naik oleh satu akaun Tikt0k bernama bilfami dan dikongsikan semula di Twitter milik wanita bernama YB Kak Mira serta mendapat pelbagai respon warganet.

Jual cadar bundle, kerepek2.

Menerusi makIumat yang disampaikan, pakcik tersebut berdiri di kawasan Pasar Isnin dari siang sehingga malam tnpa berbekalkan lampu di tempatnya berniaga dan tldak ada meja serta kerusi juga.

Dia yang beIum tahu mengenai pengumuman PKP sedikit mengeIuh dan tergeIak kecil seolah-olah menutupi kegvsaran hatinya.

Semoga ada insan yang sudi membantu.

Sehubungan dengan itu, rata-rata warganet yang menonton video tersebut berasa seb4k dan simp4ti mengenangkan nasib pakcik terbabit dan juga insan yang senasib dengannya.

Masing-masing mendoakan agar urusan warga emas itu dipermudahkan dan mendapat rezeki yang baik walaupun berada dalam situasi svkar.

Svmpah nak menang1s

Semoga pakcik dilimpahkan rezeki yang banyak

Bayangkan ni ayah kita, sedlhnya

Hebat uj1an pakcik ni

 

 

 

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*