Misteri Kem4Iang4n Kereta Kia Optima pada tahun 2010 yang sampai sekarang belum terjawab

Assalam…Sape2 masih ingat kemaIangan misteri ini? Kejadian tak pasti pada tahun awal 2000an atau 2010 dulu tapi diyakini berlaku tahun 2010 nie yang melibatkan sebuah kereta kia optima berwarna kelabu berharga RM100K?

Kereta kia ini dijumpai oleh seseorang berbangsa cina, ade versi lain orang asli yang jumpe di jambatan jalan bentong lama, batu 18…kereta itu terjvnam jatuh kebawah jambatan dgn kedalaman 100 meter…misterinya tidak ada tanda2 kemaIangan berlaku diatas jalan raya dan penghadang jalan ditepi jambatan tu pulak tidak r0sak dan pec4h…

Apabila pasukan menyelamat turun dan memeriksa kenderaan itu, tiidak terdapat m4yat didalam kereta dan sekitar dikawasan tersebut…kunci kereta masih ada didalam kereta…Kereta itu sudah diusahakan untuk dinaikkan keatas tetapi gagal kerana kenderaan yg mengangkut kereta naik keatas tu mengalami masalah teknikal…kenderaan lain dipanggil…jugak mengalami masalah yg sama…Kereta tu akhirnya akur berkubur ke bawah jambatan tu sehingga kehari ini…

Cerita pasal kemaIangan jatuh kedalam gaung secara misteri seperti ini mengingatkan aku tentang sebuah lagi kisah ser4m dan misteri.Kisah Dj radio Thr yang kalau tak silap namanya Isma Halil Hamzah yg mendapat panggilan misteri semasa siaran segmen kisah ser4m sedang berlangsung pada tgh malam tu pada tahun awal 2000an dulu…Entahlah…Disebabkan kejadian tu, dj tu dh taknak teruskan lagi siaran kisah2 ser4m kat thr dan tukar segmen lain…

Semasa berlangsungnya panggilan itu, pemanggil tu menceritakan secara terperinci apa yang terjadik kepada dia dan keluarganya tentang kemaIangan jalan raya yang dia sekeluarga hadapi sehingga terjvnam kedalam gaung.Yang pasti kesemua m4ngsa kemaIangan itu meninggaI dunia termasok si pemanggil misteri itu.

Penutup panggilan tu diiringi dengan suara hilaian…Suasana senyap dan sepi seketika masa tu.Mungkin Djnya nak bertenang seketika lepas tu beliau putarkan lagu rock untuk hilangkan rasa ser4m menyelubungi dirinya.

Ada ura2 mengatakan dj tu cuba putarkan balik rakaman tu pada keesokan harinya tapi isinya kosong…Owh ye….kisah Dj nie dah lama sangat ye guys…Entah berbelas atau berpuluh tahun dulu…Tidak beberapa lama lepas kejadian Dj kena kac4u tu, keluar berita sebuah kereta dijumpai jatuh kedalam gaung…

Kisah Dj dig4nggu pemanggil misteri ini sangat terkenal dan rare sehingga ada diceritakan di Mj12, Kc champion cuba melakonkan kembali kejadian itu, cuma Kc tak mentionkan sape Dj tu dan dari siaran radio apa.

Cc: Pekmer Taufiq

MISTERI TAHUN 2010 KERETA KIA OPTIMA MASIH BELUM TERJAWAB. 

Penemuan sebuah kereta Kia Optima yang terbenam ke dalam selut dari ketinggian 100 meter di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak, berhampiran terowong Genting Sempah menghala ke ibu negara kelmarin menimbulkan pelbagai misteri.Kereta berwarna perak itu dipercayai terjatvh dari Jalan Bentong Lama, Batu 18 di sini sebelum ia ditemui oleh penunda kereta, Wong Kam Wai, 31, pada pukul 3 petang.

Namun Ketua p0lis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, sehingga semalam p0lis menolak wujudnya unsur jenyah atau kemaIangan yang boleh dikaitkan dengan penemuan kereta itu.

“Kalau berlaku kemaIangan, mesti pembahagi jalan sudah remuk seperti dil4ngg4r.Jika ada jenyah mesti ada mngsa di sekitarnya,” kata beliau ketika dihubungi.Kereta Kia Optima yang berharga lebih RM100,000 itu ditemui ketika Kam Wai sedang menaikkan sebuah kereta Satria Neo yang terbabas di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak.Dalam pada itu, satu sumber berkata, ketika ditemui kunci kenderaan ada pada kereta itu namun enjin tidak dihidupkan..

Bagaimanapun,usaha untuk mengangkat kereta ini tidak berjaya.Apabila di pertengahan, dua buah kembalik yang mengangkatnya tiba-tiba mengalami masalah mekanikal dan kerosakan pada sistem hidrolik.

Ketika itu,kereta ini hanya beberapa meter sebelum sampai di tepi tembok lebuhraya. Ketika kembalik kedua membantu, ia turut menerima nasib sama apabila tiba-tiba mengalami masalah mekanikal pula.Akhirnya, kereta misteri ini terpaksa di”semadikan” semula di bawah jambatan tersebut!

Antara Kisah Di Jalan / Lebuh raya Karak

Kredit : Fatin Alia Hassan Via Kelab Cerita h4ntu Malaysia

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : www.ohmypress.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*