Dij4tuhi Hukvman Penj4ra 1,075 Tahun! Kenali Siapa Sebenarnya Pend4kwah Harun Yahya

Adnan Oktar, pemimpin agama ses4t dari Turki, dijatuhi hukvman penj4ra 1,075 tahun kerana melakukan beberapa kej4hatan. Adnan Oktar yang dikenali sebagai Harun Yahya ditangk4p oleh seorang polis di Istanbul, Turki, pada tahun 2018 secara rasmi dihukvm penj4ra 1,075 tahun. Keputusan itu diputuskan pada hari Isnin (11/1/2021) waktu tempatan

Foto: Getty Images

Melakukan Pelbagai Jen4yah

Harun Yahya dilaporkan mempunyai kes jenay4h dan ajaran ses4t yang dilakukan selama puluhan tahun. Pengikutnya dikatakan melakukan pelecehan sekksual, per4s ugvt, pengub4han w4ng hara4m sehinggalah spi1onase ileg4l.

Foto: Getty Images

Terkenal Sebagai Seorang Cendekiawan

Harun Yahya terkenal sebagai cendekiawan dengan menghasilkan banyak buku tulisannya dan video-video berdakwah tentang Islam. Diatas kesalahan jen4yah yang dilakukannya, dia diadili di Turki bersama dengan 236 pengikutnya. Ini seperti yang dipetik dari Bloomberg.

Foto: Getty Images

Penulis Buku Atlas of Creation

Sepanjang kariernya sebagai seorang pendakwah, Harun Yahya sangat popular di Turki . Salah satu buku yang melonjakkan namanya menjadi popular ialah Atlas of Creation yang menulis mengenai ciptaan manusia dari perspektif Islam.

Foto: Getty Images

Pemimpin Aj4ran Ses4t

Popularitinya semakin meningkat kerana rancangan televisyen prov0kasi disiarkan di saluran peribadinya. Dalam semua aktiviti dan ceramahnya, dia selalu dikelilingi oleh sejumlah wanita sekksi. Siaran ceramahnya di stesen televisyen kemudian mendapat kriti1kan dari para pemimpin agama Islam di Turki.

Foto: Getty Images

Dipenj4ra Selama 1,075 Tahun

Setelah dianggap ses4t dan terbukti melakukan beberapa kesalahan yang telah dilakukannya selama beberapa dekad, Harun Yahya bersama sejumlah pengikutnya ditangk4p oleh polis pada tahun 2018.

Dipetik dari CNN, Semasa perbicaraan, hakim mendengar sejumlah keterangan dari m4ngsa keg4nasan sekksu4l dan g4ngguan yang dilakukan oleh Harun.

Seorang s4ksi mangsa dengan inisial CC mengakui bahawa dia dan sejumlah wanita lain diperk0sa dan dig4nggu oleh Oktar. Menurut pengakuan CC, Harun mem4ksa sejumlah wanita yang dia perk0sa untuk minum p11il kontras3ptif.

Selepas pen4ngkapan itu, saluran TVnya dim4tikan sehingga akhirnya Adnan Oktar kini akan dipenj4ra selama 1,075 tahun .

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*