[VIDEO] Fitn4h Di Akaun Instagram Awal Ashaari, Ini Yg Berlaku Pada Guru Tadika Tersebut

Naz Carpentry telah menggvgurkan sam4n fi1tnah siber terhadap seorang guru tadika yang bernama Mahfuzah Muhamad Muharrimi dari Ampang yang menggunakan identiti @mahfuzah.honey di Instagram dan Mahfuzah Remy di Facebook, setelah beliau meminta maaf kepada syarikat hiasan dalaman tersebut melalui Instagram TV.

VIDEO :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mahfuzahremy (@mahfuzah.honey)

Naz Carpentry menghantar surat tuntutan pada November 23, 2020 dan meminta Mahfuzah Muhamad Muharrimi memohon maaf dan membayar RM1,000,000. Namun, setelah guru tadika tersebut mengeluarkan permohonan maaf rasmi kepada syarikat hiasan dalaman tersebut, mengaku yang beliau telah melakukan kesilapan dan memf1tnah Naz Carpentry di laman media sosial Instagram milik Awal Ashaari dan di halaman Facebook beliau, maka Naz Carpentry tidak akan meneruskan sam4n. Guru tadika tersebut telah menghentikan perbuatan f1itnah beliau.

“Pada masa ini, tidak ada keraguan mengenai f1itnah yang telah dilemparkan terhadap Naz Carpentry oleh guru tadika tersebut,” kata Saiful Ridzuan, pengurus krisis Naz Carpentry dari Saiful Ridzuan Public Relations And Communications.

Mahfuzah Muhamad Muharrimi telah membuat kenyataan melalui posting dan komen pada November 9, 2020 melalui akaun Instagram beliau dan memf1itnah dengan mendakwa yang kononnya beliau adalah juga salah seorang m4ngsa Naz Carpentry.

Guru tadika tersebut juga telah mengeluarkan kenyataan-kenyataan f1itnah terhadap Naz Carpentry melalui penerbitan di Facebook pada June 23, 2020. Berikutan kenyataan, komen dan postings tersebut, Naz Carpentry telah mengalami malu, tekanan emosi dan kesedihan apabila masyarakat beranggapan pengasas dan syarikat tersebut merupakan pen1ipu, b1iadap, tidak bermoral, tidak mempunyai sikap yang baik dan tidak layak dilayan dengan baik oleh masyarakat.

Peguam utama Naz Carpentry, Nurul Hafidzah Hassan dari NHA Advocates And Solicitors berkata,

“Kebanyakan komen yang diterima oleh Naz Carpentry telah menyebabkan masyarakat memandang serong kepada anak guam kami dan kini terbukti yang fi1tnah tersebut dilakukan untuk mengh1ina, menjatuhkan reputasi, memberikan komen negatif, mengugut anakguam kami dan menunjukkan masyarakat percaya dengan f1itnah dan berita p4lsu tersebut.”

Saman f1itnah siber Naz Carpentry terhadap pengacara TV Awal Ashaari masih berlangsung

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*