” Jangan main-mainkan wanita jika tiada niat yg betul. Jangan cuba suka suka nak test market..”- Adam Corrie

Pelakon Adam Corrie menerusi laman Instagramnya adamenasihati kaum lelaki agar menjaga pergaulan dengan wanita lain terutama sekali jika sudah berkeluarga.

Adam menegaskan bahawa sememangnya sifat wanita mudah jatuh hati dengan sikap ambil berat lelaki, jadi mereka mudah berprasangka bahawa lelaki tersebut menyayanginya.

“Pagi tadi Bidadari saya @puan_fazi_fuad tulis di ig dia.
Dia kata ; “Percaya atau tidak ,
.
Wanita akan cepat perasan apabila ada seorang lelaki suka mengusiknya.
.
Wanita akan menyangka lelaki itu suka padanya..
.
Padahal lelaki tersebut hanya mengusik sahaja. Itu mmg fitrah lelaki suka melihat wanita. Sbb itu kat akhirat , lelaki yg baik akan dpt bidadari. Manakala wanita akan dpt emas iaitu perkara bersifat kebendàan.
.
Jadi kita sebagai wanita jgn cepat perasan, apabila ada org lelaki senyum, cakap manja-manja dgn kita…. jgn cepat jatuh hati… tambah-tambah kalau lelaki tersebut sudah dimiliki.
.
Dan kpd lelaki, jgn main-mainkan wanita jika tiada niat yg betul. Jangan cuba suka suka nak test market.
.
Hati perempuan ni lembut dan cepat rapuh jika tersalah sentuh dan rempuh.
.
Dan hati wanita ini jika sudah terjatuh cinta, dia nekad untuk memiliki hati lelaki tersebut walaupun sudah berpunya.
.
.
pesanan utk semua tak kisah lah lelaki atau perempuan. Terutama khas adik-adik, anak-anak perempuan ku , anak lelaki ku @adamfatehlee juga.
dan juga suami ku .
.
.
#adamcorrie

P/s: pernah terjadi pada saya, saya senyum pada rakan saya di belakang seorang wanita .. tiba-tiba wanita itu kata saya artis gatal.
Dan ada juga saya tak perasan pon ada seorang gadis senyum pada saya, lalu jerit kata saya sombong. ???? redha je la.”, kongsinya panjang lebar.

 

 

View this post on Instagram

 

Pagi tadi Bidadari saya @puan_fazi_fuad tulis di ig dia. Dia kata ; “Percaya atau tidak , . Wanita akan cepat perasan apabila ada seorang lelaki suka mengusiknya. . Wanita akan menyangka lelaki itu suka padanya.. . Padahal lelaki tersebut hanya mengusik sahaja. Itu mmg fitrah lelaki suka melihat wanita. Sbb itu kat akhirat , lelaki yg baik akan dpt bidadari. Manakala wanita akan dpt emas iaitu perkara bersifat kebendàan. . Jadi kita sebagai wanita jgn cepat perasan, apabila ada org lelaki senyum, cakap manja-manja dgn kita…. jgn cepat jatuh hati… tambah-tambah kalau lelaki tersebut sudah dimiliki. . Dan kpd lelaki, jgn main-mainkan wanita jika tiada niat yg betul. Jangan cuba suka suka nak test market. . Hati perempuan ni lembut dan cepat rapuh jika tersalah sentuh dan rempuh. . Dan hati wanita ini jika sudah terjatuh cinta, dia nekad untuk memiliki hati lelaki tersebut walaupun sudah berpunya. . . pesanan utk semua tak kisah lah lelaki atau perempuan. Terutama khas adik-adik, anak-anak perempuan ku , anak lelaki ku @adamfatehlee juga. dan juga suami ku . . . #adamcorrie P/s: pernah terjadi pada saya, saya senyum pada rakan saya di belakang seorang wanita .. tiba-tiba wanita itu kata saya artis gatal. Dan ada juga saya tak perasan pon ada seorang gadis senyum pada saya, lalu jerit kata saya sombong. ???? redha je la

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

Di ruangan komen pula ramai yang bersetuju dengan kata-katanya malah ada yang terhibur dengan selorohannya di penghujung kata.

Sekadar perkongsian, ADam Corrie, telah mendirikan rumah tangga bersama pasangan Fazima Fuad pada tahun 2008 dan dikurniakan seorang cahaya mata. Adam Fateh Lee.

 

 

View this post on Instagram

 

Lama tak update ig. Assalamualaikum dari kami ???? . #adamcorrie #adamfatehlee #SayaBukanUstaz

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

 

 

View this post on Instagram

 

Ok jom kita balik rumah.. mata dah ngantuk tu @adamfatehlee . . #adamcorrie #adamfatehlee

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

Sumber: Instagram Adam Corrie

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*